מחמם מנועים: למרות תכנונו של לפיד למכור אותו כמטוס אזרחי לכל דבר, אמש (שישי) פרסמנו ב"אולפן שישי" שלנתניהו יש תכניות אחרות - והוא מתכוון להחזיר את "כנף ציון" לשימוש. הנחייתו של לפיד עם כניסתו לראשות הממשלה הייתה לפרק את מטוס כנף ציון ולהוציא ממנו את המערכות המודיעיניות על מנת להשביתו - אך כעת מסתמן שהמטוס יחזור לאוויר יחד עם אותן מערכות כבר בשבועות הקרובים.
במשך החודשים האחרונים המטוס שכב בבסיס חיל האוויר בנבטים, ורק מערכת אחת פורקה ממנו, מערכת "מגן רקיע" שמגנה על המטוס מפני ירי טילים. לכן הכשירות הטכנולוגית והמודיעינית שלו לא נפגעה, וניתן להתקין את המערכת מחדש ולהחזיר את המטוס לשימוש. ואכן, מלבד כמה משוכות בירוקרטיות, בקרוב תתבצע טיסת שמישות שתוביל לכך שראש הממשלה המיועד ונשיא המדינה יוכלו לטוס בו.
הפרויקט זכה בעבר לביקורות רבות, בעיקר על כך שמדובר בתהליך עקום ובזבזני - כפי שנכתב גם בדוח מבקר המדינה. יחד עם זאת, לאחר שהפרויקט כבר קרם עור וגידים, לפיד ראה בו סמל לשחיתות ונהנתנות. בהיותו ראש הממשלה, עשה לפיד ניסיון לקרקע, להשבית ולנטרל את המטוס – אך כאמור ניסיון זה כשל. בתוך כמה שבועות נשיא המדינה הרצוג וגם ראש הממשלה המסתמן נתניהו יוכלו לטוס בו לראשונה.
כבר ב-2014 החליטה הממשלה לאשר את היוזמה לרכוש מטוס שיעמוד לרשותם של ראש הממשלה ונשיא המדינה עבור נסיעותיהם הרשמיות. התעשייה האווירית היא האחראית לתחזוק המטוס, והיחידה לאבטחת אישים על האבטחה. מדובר בדגם 767 ישן יחסית, כבר בן 20, שעבר שיפוץ, שדרוג והתאמה מיוחדים כדי לשמש את הנשיא וראש הממשלה בנסיעותיהם הרשמיות לחו"ל. הפרויקט היה מזוהה עם בנימין נתניהו וקודם במהלך תקופת כהונתו כראש הממשלה.
מאחורי הפרויקט, שנאמד תחילה ב-175 מיליון שקלים ותפח במרוצת השנים ל-730 מיליון שקלים, עמד ראש הממשלה נתניהו. הוא זה שטיפח את היוזמה והתעקש על נחיצותה, אולם לא זכה לחנוך אותה בימי כהונתו.