על רקע העומסים הכבדים בנתב"ג, שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה אמש (חמישי) לאולפן "המהדורה המרכזית", והתייחסה, בין היתר, לבעיות כוח האדם ברשות שדות התעופה ולאפשרות של איחוד בין מפלגת העבודה ומרצ.
על מינויו של שר החוץ יאיר לפיד לראש ממשלת המעבר, אמרה מיכאלי כי היא "רוצה לקוות שהוא מבין את גודל האחריות שמוטלת על כתפיו", אך הדגישה: "אני בונה מחדש את מפלגת העבודה כמפלגת השלטון של המרכז-שמאל, הציבור ראה את מקומה של המפלגה בהנהגת המדינה". עוד היא הוסיפה כי מפלגת העבודה יציבה וצומחת – בניגוד לסקרים האחרונים, וציינה כי מפלגתה לא תתאחד עם מרצ.
לדבריה של מיכאלי, סיעת העבודה הייתה הסיעה היציבה והאחראית ביותר בקואליציה: "עשינו כל מאמץ כדי לא להגיע לבחירות האלה, שהן דבר לא טוב למדינת ישראל. חשוב שנמנע את הסכנה בדמות האופוזיציה שאנחנו רואות את הכוח ההרסני שלה".
בהתייחס לעומסים הכבדים בנתב"ג, הסבירה מיכאלי כי הבעיה טמונה בעיקר במחסור בכוח אדם: "נתב"ג מטפל ב-90% מהטיסות שהיו לפני הקורונה – ב-40% מכוח האדם". לטענתה, "המדיניות ההרסנית" של ממשלת גנץ-נתניהו, עם מודל החל"ת – היא שגרמה לבעיות כוח האדם בנמל התעופה. "בעיות כוח אדם יש לא רק בנתב"ג", היא הוסיפה.
"בכל העולם מתמודדים עם בעיות של כוח אדם בנמלי התעופה"
"יש מה שלא בשליטתנו - יש רשימה ארוכה של תמריצים, אבל קשה לגייס כוח אדם", הסבירה מיכאלי וציינה: "בנתב"ג יש 600 עובדי ביטחון – במקום 1,900". עוד היא הוסיפה כי מוקדם יותר אתמול כינסה דיון חירום ברשות שדות התעופה, וכי בכל יום מתקיימת ישיבת הנהלה שבה מפיקים לקחים. היא אומרת שקשה להגיד מתי המצב ישתפר, אבל מבטיחה שהמאמצים יימשכו. לדבריה, בכל העולם מתמודדים עם בעיות של כוח אדם בנמלי התעופה – ואף מבטלים טיסות בשל כך.
על פעולותיה במשרד התחבורה אמרה מיכאלי: "קיבלתי מצב מחריד בכל תחום. קיצרנו את התור בנמלים ב-30%, החזרנו את הטיסות אחרי משבר התעופה, שלא היה כמותו, ושינינו את הכיוון בנושא הפקקים – הפכנו את הפירמידה". עוד היא הודיעה כי אתמול הושקה "תוכנית המיליון", שמטרתה לצמצם כמיליון נסיעות יומיות בשנה. כמו כן, היא הבטיחה להוסיף נתיבי תחבורה ציבורית, להגדיל את צי האוטובוסים, לגייס נהגים ונהגות חדשים ולצמצם את השימוש בכלי רכב פרטיים.