חודש לתוך התפשטות האומיקרון בישראל ונתוני התחלואה לא פוסחים גם על עובדי התחבורה הציבורית: מהדרום ועד הצפון דווח על ירידה של כ-10% בהופעות של הנהגים לעבודה, כלומר כ-1,500 נהגים. גם הצפי לשבוע הבא לא נראה מזהיר וישנה תחזית לשיבושים ושינויים במפות התחבורה הציבורית, שתרד ככל הנראה ל-80% ביצוע בלבד.
אחרי שהשבוע הודיעו ברכבת ישראל על שיבושים בשל עלייה בהיקף התחלואה בקרב הנהגים והפקחים, גם בקווי האוטובוסים הבלגן מתחיל לחגוג. באוטובוסים העירוניים והבין עירוניים, שגם בימי שגרה סובלים ממחסור חמור בנהגים, השיבושים מייצרים צפיפות בלתי נסבלת. בתמונות שהגיעו ל-N12 מבית שמש, מודיעין עלית וחולון ניתן לראות עשרות אנשים דחוסים באוטובוסים כשהם עומדים ומחכים להגיע לתחנה שלהם. חלקם עם מסכות וחלקם בלי, מה שמגביר עוד יותר את האפשרות להידבקות המונית.
"אנחנו והנוסעים נמצאים בסכנת חיים", סיפר א', נהג אוטובוס. "חוסר בנהגים בתחבורה הציבורית קיים תמיד אך עכשיו בנגיף הקורונה הוא חמור שבעתיים. התחבורה הציבורית קורסת". גם ל', שנוסעת ברכבת הקלה ובאוטובסים בעיר ירושלים מציינת: "מרגישים את הצפיפות גם בתחבורה הציבורית בירושלים. זה מגיע למצב לפעמים ממש על הגבול שלא לעלות כי אין מקום או צפוף מידי".
במהלך היום קיבלו נהגי האוטובוס הודעה כי סידורי העבודה שלהם לשבוע הבא יימחקו לאור ריבוי מקרי הקורונה ויבוצעו שינויים בסידורים ובקווים לתקופה הקרובה. "הכאוס בתחבורה הציבורית בימים אלו נגרמת בגלל מחסור אדיר בנהגים אשר נכנסו לבידוד או חלו", מציין ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, "מי שמשלם את המחיר הוא ציבור הנוסעים אשר משלמם מחיר יקר בגלל צפיפות עצומה באוטובוסים ולוחות זמנים שאינם מדוייקים. הגיע הזמן לשפר את תנאי הנהגים בכדי למשוך עתודה איכותית לענף ככה שבזמן משבר כמו בקורונה, נוכל ולדאוג לתדירות ושיפור השירות לאזרחים. צפויה קטסטרופה של ממש בירידת השירות המתוכננת בימים הקרובים".