"נוראיים זאת מחמאה": בזמן שבממשלה מדברים על מעבר מרכבים פרטיים לתחבורה ציבורית, האוטובוסים הקיימים פשוט לא עומדים בעומס. חברת Moovit בדקה עבור N12 מהם הקווים העמוסים ביותר בארץ, ושיחה עם האנשים שנוסעים בהם באופן קבוע מציגה תמונה עגומה לגבי מצב התחבורה הציבורית בישראל.
הקו העמוס בישראל על פי Moovit הוא קו מספר 1, העובר מהעיר בת-ים לפתח תקווה. מסלול זה הוא המסלול שבו יעבור "הקו האדום" של הרכבת הקלה שעתיד להיפתח בשנה הבאה, מה שמעיד על הצורך הגבוה בו ועל הפופולריות הצפויה של הקו האדום העתידי.
חמישה קווים מתוך העשרה העמוסים ביותר הם בירושלים, הידועה באחוז השימוש הגבוה בה בתחבורה ציבורית, ושלושה מהקווים ברשימה משרתים באופן מובהק את הציבור החרדי: קו 6 למודיעין עילית, קו 67 לרמת שלמה וקו 32 מגילה לתחנה המרכזית בירושלים. על מנת להקל על העומס בקו זה נחנך לאחרונה קו 531 של חברת סופרבוס בעיר.
קו 82 פופולרי בעיקר בגלל הגידול העצום של העיר פתח תקווה. עוד מוסיפה לעומס על הקו העובדה כי בית החולים בילינסון ממקומם על מסלולו. קו 4 תל אביב הוא אחד הקווים הוותיקים והמוכרים בעיר והוא חוצה את כל העיר על קו הים. המסלול שלו שונה בעקבות העבודות על הרכבת הקלה והוא הוארך עד למסוף הטייסים, במקום עד התחנה המרכזית בתל אביב, כחלק מתהליך פינויה.
"אני נוסע בכל הקווים שנוסעים לגילה מאז שאני ילד ו'נוראיים' זו מחמאה לגרוטאה המקרטעת על גלגלים שקוראת לעצמה אוטובוס", סיפר ל-N12 תומר מירושלים שמשתמש באופן קבוע בקווים העמוסים. "הצפיפות בהם נוראית לאורך כל שעות היום". גם גילי מתל אביב, שמשתמשת לעיתים קרובות בקו 4, מבהירה: "קו 4 הוא פשוט סיוט, לא מגיע בתדירות, תמיד מלא, גם על המוניות שירות אי אפשר לסמוך".
הנתונים נאספו במלאות שנה לרפורמת התשלומים בתחבורה הציבורית, על פי תשלומי נוסעים באפליקציית Moovit. האפליקציה הינה הספקית המובילה לחוויית ניידות כשירות כולל (Mobility as a Service), ומשתמשים בה יותר מ-2 מיליון ישראלים.