גוגל ישראל תתחיל בימים הקרובים במהלך פיטורים, שיכלול גם בכירים, כך לפי גורמים מקורבים לחברה. כיום, גוגל מעסיקה בישראל כ-2,000 עובדים, מתוכם כ-250 עובדים בשיווק ופרסום.
רק אתמול (רביעי) דווח בביזנס אינסיידר כי גוגל העולמית החלה בפיטורי מאות עובדים מחטיבות הפרסום והמכירות שלה. במסגרת הדיווח, נחשף תזכיר פנימי לעובדים מטעם המנהל העסקי הראשי של החברה, פיליפ שינדלר. בתזכיר כתב שינדלר כי הפיטורים בחברה הם תוצאה של שינויים ארגוניים באופן שבו צוות המכירות של החברה פועל.
הפיטורים בישראל מגיעים ימים ספורים לאחר הפרסומים בתקשורת הבין-לאומית, וכן כשבוע לאחר שגוגל העולמית אישרה שהיא מפטרת מעל 700 עובדים בכמה אתרים בארצות הברית, לפי הדיילי מייל.
בנוסף, לדברי גורמים המקורבים לחברה, גוגל העולמית צפויה גם ליישם את שיטת דירוג העובדים החדשה שלה, שבמסגרתה צפויים כ-2% מהעובדים להיות מפוטרים, כשבהערכה גסה מדובר בכ-3,500 משרות.
בשנה שעברה קיצצה גוגל 6% מכוח האדם
בחודש ינואר בשנה שעברה פיטרה גוגל כ-6% מכוח העבודה שלה, כלומר קיצצה 12 אלף משרות, במהלך הפיטורים הגדול ביותר של החברה. במקביל, פורסם כי הפיטורים מגיעים בצל התמודדות החברה עם האטה בפרסום הדיגיטלי, כמו גם תחרות קשה בטכנולוגיות הענן.
לפי דה אינפורמיישן, ב־2023 עסקי הפרסום של ענקית החיפוש הניבו הכנסות בגובה 59.6 מיליארד דולר, מה שהיווה עלייה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. עסקי הפרסום עצמם מהווים כ-80% מסך ההכנסות הכוללות של גוגל, והטמעה של כלי בינה מלאכותית בחטיבה זו יכולה להיות אלטרנטיבה זולה משמעותית בעבור החברה בהשוואה לכוח האדם שכיום היא מעסיקה.
בשנה החולפת, המניה של אלפאבית (חברת האם של גוגל) עלתה בכ-58%. בין הסיבות, על פי אנליסטים, הן שימוש ושילוב הכלי בשלל השירותים של החברה, כמו במנגנוני החיפוש, הענן וחטיבות הפרסום.
מגוגל ישראל לא נמסרה תגובה.