Vee, הסטארטאפ של מאי פיאמנטה, היזמת הצעירה שעוררה סערה כשהצליחה להקים את החברה בגיל 19 בלבד, עושה פיבוט (Pivot) ומשלים סבב גיוס נוסף. פיאמנטה הקימה בשנת 2019 את Vee, פלטפורמה שמאפשרת לחברות, מוסדות וארגונים להתנדב ולתרום לקהילה ולהתאים את הפעילויות באופן אישי לכל עובד. יחד עם פיאמנטה היו בצוות ההקמה אבי אמור, מייסד-משותף וסמנכ"ל אופרציה, עידן טובי, סמנכ"ל טכנולוגיות ונועם מנדלסון, סמנכ"ל מכירות וצמיחה. החברה גייסה בסבבי פרי-סיד וסיד 13.5 מיליון דולר.

פיאמנטה הפכה לכוכבת בתעשיית ההייטק המקומית. היא הרבתה להתראיין וסיפרה על הקשיים שבהקמת סטארטאפ בגיל צעיר. בשלב מסוים, היא גם הותקפה על ידי אנונימי בטוויטר בעמוד וידויים שכתב: "בואו נדבר על הילדה מדימונה שגייסה 12 מיליון דולר על פלטפורמת התנדבות (= אוויר חם והייפ) ועל האנשים ששרפו את כספי המשקיעים על השטות הזו, מת להיות זבוב על הקיר במצגת שהיא העבירה להם ששכנעה אותם להדליק את המדורה הזאת והכי משעשע היא מתלונת בלינקדאין שלא נותנים לא עוד כסף כי היא אישה". בתגובה להשמצה, כתבה פיאמנטה: "שבת שלום, הנה 3 דברים שאני מאחלת לך ל-2023: 1. לקום בבוקר לצוות יוצא דופן כמו שאני בניתי למרות שאני "ילדה". 2. לגייס ממשקיעים מדהימים כמו שלי. 3. להיות שלם עם הדרך שלך, גם עם הטעויות וההחלטות הקשות לפחות כמוני. בונוס - שתהיה אמיץ (לא אמרתי לגייס 12 מיליון דולר) - לא להיות אנונימי".

המשבר בהייטק שטלטל את התעשייה עם עליית האינפלציה והמחאה נגד המהפכה המשפטית השפיע גם על Vee ובשנת 2022 נאלצה החברה לפטר 16 מעובדיה לאחר שתקציבי ה-HR של חברות ההייטק קטנו באופן משמעותי, ואיתם גם מקור ההכנסות העיקרי של הסטארטאפ. "אנחנו לא שונים מכל חברה שצריכה להתייעל בתקופה הזו. זה אירוע התייעלות כמו אצל כולם. אחרי שאתה מגייס בשלב מוקדם, הבנו במצב הזה שצריך להתייעל", אמרה אז פיאמנטה.

כעת Vee מודיעה על פיבוט - שינוי כיוון אסטרטגי וגיוס נוסף של 7 מיליון דולר. הכיוון החדש של החברה נמצא עדיין בעולמות התרומה לקהילה וההתנדבות, אך הפעם החברה עוסקת בפיתוח סוכנים מבוססי בינה מלאכוית (AI Agents) ייעודיים למלכ"רים (מוסדות ללא כוונת רווח) ברחבי העולם. הסוכנים הווירטואליים הם למעשה עובדים שמאפשרים לארגונים להגדיל את היקף הפעילות שלהם ללא צורך בגיוס כוח אדם בפועל.

עובדי Vee (צילום: עומר הכהן)
עובדי Vee | צילום: עומר הכהן

על פי הודעת החברה, הפלטפורמה מונה שני מוצרים ראשונים - עובדת וירטואלית בשם מגי שדואגת ליצירה, אוטומציה וניהול של הרשתות החברתיות של הארגונים, לצד כלי לגיוס מענקים לעמותות בשם גראנט, המציג נתוני הצלחה זהים לליווי של אנשי מקצוע אנושיים. ניתן לתקשר עם הכלים כמו עם עובדים אנושיים באימייל, והם עובדים בצורה עצמאית ופרואקטיבית כך שהעמותה יכולה להפנות משאבים גדולים יותר לקהילה ולפעילות עצמה במקום לענייני התפעול.

כיום לחברה של כ-100 לקוחות בארה"ב, כולל ארגונים יהודיים גדולים. כמו כן, מאז פרוץ המלחמה היא סיפקה את הפלטפורמה בחינם ליוזמות הסברה וגיוס כספים. את הסבב הנוכחי הובילה הקרן TLV Partners, והשתפו בו גם הקרנות SOMV, Oryzn Capital, מבטח שמיר, Disruption Ventures והמשקיעים הקודמים בחברה. כיום בחברה מועסקים 20 עובדים, בהשוואה ל-70 שעבדו בה בשנת 2021. רובם במשרדים ברמת גן, והשאר במיאמי.