פיטורים באפליקציית הנסיעות הישראלית מוביט (Moovit). החברה הודיעה בשעה האחרונה לעובדים על פיטורים, שלפי ההערכות יעמדו באופן רוחבי על בין 20-25 עובדים, או 10% מכלל כח העבודה שלה, שמונה כ-225 עובדים. ככל שנודע זה גל הפיטורים הראשון בחברה שנמכרה לאינטל בתמורה למיליארד דולר ב-2020, והייתה אחד האקזיטים הגדולים של אפליקציות ישראליות אי פעם.

עוד ב-N12 כלכלה:

התשובה של ממשלת ישראל לחרם הסחר הטורקי
הבלוף על סכנת השימוש בסמארטפון לפני השינה
כמו סוריה: ישראל הידרדרה במדד השלום העולמי

המהלך כרוך ככל הנראה, בפרישתו של המנכ"ל הותיק של החברה, ניר ארז שעבר לתפקיד הנשיא ובמינויו של ניר בצלאל למנכ"ל החדש לפני שלושה חודשים.

נותנת מענה ב-100 מדינות

מוביט נוסדה לפני 13 שנה כאפליקציה שנועדה לסייע לנוסעים בתחבורה הציבורית לתכנן את הדרך שלהם על פני מספר כלי תחבורה כמו רכבות, אוטובוסים וקורקינטים ולתזמן את המעבר ביניהם. לפי הודעותיה מחודש מרץ האחרון היא משרתת מעל למיליארד נוסעים ביום במעל 100 מדינות. עם פרישתו מתפקיד המנכ"ל בחודש מרץ האחרון אמר ארז כי בשנה האחרונה "הכנסות החברה הגיעו לשיא ומספר המשתמשים בעולם זינק".

בצלאל אמר עם מינויו כי "2023 היתה השנה הטובה ביותר מבחינת ההכנסות והמשתמשים הפעילים. שמנו דגש על הכנסות מהצד הצרכני בכמה אפיקים ואנחנו בדרך לרווחיות כבר השנה". ככל הנראה, הפיטורים יסייעו להגיע ליעד הזה. מוביט מייצרת כיום הכנסות ממודעות פרסום על גבי האפליקציה החינמית, מקור הכנסות שהחל בחברה לפני שנתיים וחצי.

מוביט Moovit (צילום: Moovit)
אפליקציית מוביט | צילום: Moovit

המכירה לאינטל ב-2020

במאי 2020, הודיעה אינטל על הרכישה כחלק מאסטרטגיה שתהפוך את מוביט לספק שירותי היסעים אוטונומיים, שבהם שירות מוניות אוטונומיות תחת חברת הבת מוביט. אלא שבינתיים, ההתרחקות של חלום הרובוטקסי - המונית האוטונמית - מצד של מוביט וההתקרבות מחדש לרכבים פרטיים, כמו גם היציאה המחודשת לעצמאות של מובילאיי מידיה של אינטל שינתה את התמונה גם עבור מוביט. כיום, רוב הכנסותיה מגיעות מפרסום, מעט ממנו ממינויים, ומרשויות מקומיות הנעזרות בשירות להפעלת שירותי תחבורה.

מהחברה נמסר: "מוביט מבצעת התאמות נדרשות לטובת התרכזות בעסקי הליבה של החברה והאצת המעבר לרווחיות. החברה תעשה כל שביכולתה על מנת לתמוך בעובדים שיושפעו מהמהלך. מוביט תמשיך להשקיע בהרחבת סל הפתרונות למשתמשים הפרטיים והעסקיים בתחומי המוביליטי ותחומים נוספים, על מנת לממש את האסטרטגיה העסקית שלה".

הכתבה פורסמה לראשונה באתר גלובס