חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס (Lightricks) מודיעה על פיטורים של כ-70 עובדים בארץ ובחו"ל, המהווים כ-12% מכוח העבודה שלה. הפיטורים מלווים בשינוי מיקוד עסקי, במסגרתו תעבור החברה לעסוק בפיתוח מוצרים מבוססי בינה מלאכותית ג'נרטיבית (GenAI) ותצמצם פעילות בתחומים אחרים.
לייטריקס נחשבת לסיפור הצלחה במושגים ישראליים. האפליקציות שפיתחה החברה כיכבו בראש מצעדי האפליקציות, ובשלב מסוים החברה אף שיתפה פעולה עם הטיקטוקרית המצליחה צ'ארלי ד'אמיליו, שהצטרפה גם כבעלת מניות במסגרת פיבוט שעשתה החברה לפני כשנתיים. במסגרת זאת, ניסתה החברה להתמקד בכלכלת היוצרים (Creators Economy), מהלך שנראה שלא עלה יפה.
במהלך הנוכחי, לייטריקס מבצעת שינוי מיקוד שמהותו השלמת ההתאמות הטכנולוגיות לשילוב GenAI בבסיס הפעילות של החברה. במסגרתו יערך שינוי ארגוני שיכלול הפניית עיקר המשאבים לפיתוח ושיווק מוצרים עסקיים (B2B) מבוססי בינה מלאכותית. הכוונה היא שהחברה תצמצם את היקף הפעילות באפליקציות ה-B2C שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה שלהם. עם זאת, החברה תמשיך לפתח את אפליקציית עריכת התמונות המוכרת והמצליחה ביותר שלה - Facetune - ותשלב בה בינה מלאכותית.
כיום החברה מעסיקה כ-600 עובדים, ובצל השינוי, החברה מתכננת להוסיף עשרות מומחים חדשים בבינה מלאכותית, כאשר הדגש העיקרי יהיה על גיוס עובדים בישראל.
לייטריקס הוקמה ב-2013 כחברה שמפתחת אפליקציות עיבוד תמונה מתקדמות לקהל מקצועי וחובבני כאחד. כיום היא מפתחת כלים לעריכה, עיבוד, עיצוב ומוניטיזציה ליוצרי תוכן, המטרה להרחיב את סט הפתרונות עבור ניהול התוכן של היוצרים. כאמור, זו לא הפעם הראשונה שלייטריקס מודיעה על פיטור עובדים במטרה להתמקד בסט מוצרים אחר. ב-2022 הודיעה החברה כי היא מפטרת 70 עובדים על מנת להקטין את שריפת המזומנים של החברה והתמקדות בכלכלת היוצרים. השינוי הנוכחי של לייטריקס מתמקד ברצון שלהם להמשיך לפתח כלי AI.