כמעט 3 שבועות לאחר הטבח הנורא שביצע החמאס ליד רצועת עזה, ונראה שהאזרחים ממשיכים להיות הזרוע הביצועית של מערך ההסברה בישראל. עוד ועוד יוזמות קמות כדי לתווך לעולם את הסיוט שחוו אלפי אזרחים בבוקר של ה-7.10, כעת נולדה יוזמה חדשה שמטרתה העיקרית היא לקדם את האתר של המוסד אשר מייצר ספרייה דיגיטלית של התיעודים הכי קשים שיש.
כדי לקדם את האתר הזה החליטו ארבעה אנשי קריאייטיב ממשרד הפרסום McCann TLV בן קייל, אנטון אלדר, אופק צימרמן ורן אלון, לייצר סדרת תמונות בעזרת בינה מלאכותית המציגות את הנבלים הכי מוכרים מהסרטים צופים בזוועות החמאס, כל זה בזמן שמתנוסס לו הכיתוב "hamas redefines evil" (חמאס מגדיר מחדש את הרוע) ובתחתית הפוסטר מופיע האתר.
בשלל הפוסטרים שהכינו ניתן להבחין בוולדמורט, האויב המושבע של הארי פוטר, ת'אנוס, הדמות הרעה בסדרת סרטי הנוקמים של מארוול, סקאר, הדוד המרושע של סימבה ב"מלך האריות", פרדי קרוגר מסדרת סרטי האימה "סיוט ברחוב אלם" ועוד דמויות שמבצעות מעשים קשים בסרטים, כאלה שמזכות את חלק מהסרטים בהגבלת גיל. באותם פוסטרים כל אותם נבלים נראים מזועזעים וחלק גם בוכים לנוכח מה שהחמאס עושה. במשרד הפרסום מקאן הכינו אפילו סרטון של היצירות.
"כשהתחילה המלחמה והבנו את מימדי הרוע הבלתי נתפסים, הרגשנו שמוטלת עלינו החובה כאנשי קריאייטיב לתווך את הזוועות כדי לעזור בהסברה הישראלית. ראינו בטוויטר שהמוסד פרסם אתר שאוסף את כל הזוועות מאותה שבת שחורה, ובגלל שרוב העולם עדיין לא מבין את עוצמת המתקפה של חמאס, התחלנו לחפש רעיונות שיוכלו להתחבר אליהם בחו"ל", מספר בן קייל בשיחה עם mako ומוסיף: "המטרה של האתר הייתה לחשוף את העולם למה שבאמת קרה כאן ולהפריך את הפייק ניוז שמסתובב ברשת. אנחנו רק לקחנו על עצמנו להפיץ את האתר לכמה שיותר אנשים בעולם. עם תקציב של 0 שקלים, אנחנו כבר במיליוני חשיפות ועשרות אלפי שיתופים בכל הרשתות החברתיות".
באתר עצמו, שנקרא hamas-massacre.com, (במידה ולא עובד ניתן להיכנס לפה), ניתן למצוא הפרדה בין הזירות השונות שבהן פעלו המחבלים של חמאס וכמה מילים באנגלית על האירועים ומקבץ סרטונים ותמונות גולמיים מהמעשים. חשוב לציין כי מדובר בחומרים קשים מאוד לעיכול, שככל הנראה לא היו עוברים סינון של אף רשת חברתית, ולכן חשוב שיש תיעוד שנשאר, במיוחד לנוכח אותם אנשים ברחבי העולם שכבר עכשיו מכחישים את הטבח.
היוצרים מגלים שכדי ליצור את התמונות של הפרויקט הם השתמשו בסך הכול בכלי הכי פופולרי בשוק, DALL-E 3, וכדי להניח את הטקסט הם השתמשו בפוטושופ.
הופתעתם מהוויראליות?
"אנחנו נתפלא אם מישהו אי פעם לא הופתע מוויראליות. אי אפשר לחזות מה ישותף ומה לא, אבל תמיד אנחנו מנסים למצוא קונספט עם פוטנציאל לגעת ברגשות ולעורר הזדהות אצל כמה שיותר אנשים".
יש עוד פרויקטים שאתם עובדים עליהם?
"האמת שהראש תמיד עובד. כבר יצרנו כמה סרטי הסברה שגם הגיעו למאות אלפי אנשים,
בעזרת דנית גרינברג ועוד כמה משפיענים, שעושים עבודה מדהימה ותורמים את הפלטפורמה
והזמן היקר שלהם להסברה הישראלית. עכשיו אנחנו מחפשים את הקריאייטיב הנכון הבא ומרגישים שנושא החטופים הוא כרגע הכי משמעותי".