ריצ'רד בקר, מנהל לשעבר בחברת המחשבים Lenovo, שסובל מבעיות חמורות בשלפוחית השתן, מתעקש שהחברה פיטרה אותו שלא כדין - אחרי שהשתין בכניסה למלון ווסטין (Westin) שבניו יורק, בתום פגישת עבודה בחודש פברואר האחרון. זאת, אחרי שבמהלך אותה פגישה, הוא נאלץ לבקר בשירותים חמש פעמים, ובדרך חזור, שלפוחית השתן שלו הכריעה אותו והוא נאלץ להשתין על רצפת המלון, כפי שצוין בתביעה על סך 1.5 מיליון דולר, שהוגשה ביום שישי לבית המשפט העליון במנהטן.

בקר בן ה-66, שתובע את החברה על כך שהפלתה אותו בשל מוגבלותו, נצפה בשעת מעשה על ידי עובד בכיר בחברה, שדיווח על התקרית להנהלה - מהלך שנעשה, לדברי העובד המפוטר, "מתוך זדון ורוע לב". ארבעה ימים לאחר מכן, הוא פוטר ללא הודעה מוקדמת או פיצויים - על אף שבחברה היו מודעים לבעיות בשלפוחית עמן הוא מתמודד שנים, שנחשבות לנכות על פי חוק, כך לפי התביעה. 

מאז 2016, סובל בקר ממצב רפואי כרוני שגורם לו להטיל את מימיו לעתים קרובות, ומטופל באופן תדיר על ידי אורולוג. בתביעה שהגיש, סיפר כיצד חבריו לעבודה אף היו מודעים לנושא לחלוטין, ו"נהגו להתבדח לגבי התדירות שבה הוא מבקר בבית השימוש".

לדבריו, לאחר אותה פגישת עבודה בפברואר, שהתקיימה במסעדה במרחק 12 רחובות מהמלון, מצבו הרפואי מנע ממנו להגיע לחדרו, והוא הצליח להגיע רק "עד למבואת המלון, אזור נטוש שנמצא בקומה שונה מקומת לובי המלון", כך בתביעה. "בשלב זה, נבוך, מבוהל, לאחר שנקלע למצב חירום - לא הייתה לו ברירה אלא להטיל את מימיו בדיסקרטיות מאחורי עמוד בפרוזדור הכניסה". לדברי בקר, הוא לא ראה שם איש, אך סגן נשיא החברה שהבחין במעשיו מיהר לעדכן את מחלקת משאבי האנוש, והוא פוטר בלי דין ודברים.

מנגד, עובד במלון ווסטין סיפר ל"ניו יורק פוסט" שלא קיים במלון מקום שמכונה "פרוזדור", וכי החללים הציבוריים היחידים במלון שבהם יש "עמודים", הם הכניסה בקומה הראשונה, ודלפק הקונסיירז' בקומה השנייה. העובד הוסיף וציין כי בלובי יש גם שירותים.

אלא שתקרית ההשתנה מחווירה בהשוואה ל"התנהגות גרועה הרבה יותר" בחברה, כפי שהעיד בקר בתביעה. כמו, למשל, אירוע ידוע לשמצה מ-2021, במסגרתו כלאו עובדי מכירות שיכורים של החברה עובד אחר בתוך מכונת צעצועים אוטומטית.

לפי אותם מסמכים, בקר גם מתואר כעובד ותיק בתעשיית מכירות המחשבים, וציין כי מאז שהתקבל לעבודה בלנובו ב-2022, הצטיין בתפקידו כמנהל מכירות של תיקי לקוחות גלובליים של החברה - ואף זכה בפרסים - כולל טיול לקוסטה ריקה. בנוסף טען כי הביא לצמיחה של 200 אחוז בעסקים.

"חברת לנובו פיטרה את בקר בשל מצבו הרפואי, בעקבות אירוע שלא הייתה לו כל השפעה על ביצועיו בעבודה, או על עסקי החברה", כפי שנכתב בתביעה. מאז סיום עבודתו בחברה, טוען בקר, הוא לא הצליח למצוא עבודה חדשה. מחברת Lenovo לא התקבלה תגובה לפרשה.