גוגל החלה לחסום לינקים לאתרי עיתונות בקליפורניה בעקבות חוק חדש שחוקק ועומד להיות מאושר במדינה. החוק צפוי לחייב את חברות הטכנולוגיה הגדולות לשלם תמלוגים עבור לינקים לאתרי חדשות ועיתונות מקומיים. יוזמת החקיקה, שנועדה לעזור לתעשיית העיתונות המקומית בקליפורניה, מכעיסה את חברות הטכנולוגיה הגדולות. "אנחנו מקווים שהמחוקק יבחר בדרך אחרת", כתבו השבוע בבלוג הרשמי של גוגל על החוק החדש.
לפי הבלוג של גוגל, חלק מהמשתמשים בקליפורניה החלו לא לקבל לינקים לכתבות שמפורסמות באתרי חדשות, כחלק מההיערכות לאישור החוק. "אנחנו לא לוקחים את ההחלטות הללו בקלות", נכתב בהודעה של גוגל. "אנחנו רוצים להיות שקופים עם המפרסמים בקליפורניה, המחוקקים והמשתמשים שלנו". בפוסט, גוגל הודיעה שהיא גם עוצרת מאמרים ממפרסמים מקומיים בקליפורניה מלהופיע בשירות News Showcase שמרכז ידיעות חדשותיות למשתמשים באפליקציית גוגל.
גוגל היא לא ענקית הטכנולוגיה היחידה שמגיבה באגרסיביות לחוק החדש. גם חברת מטא הודיעה ב-2023 שהיא תסיר לינקים לאתרי חדשות מפייסבוק ואינסטגרם במידה והחוק אכן יעבור. בינתיים, מטא לא מימשה את האיום שלה.
החוק החדש בקליפורניה הוא רק אחד מתוך כמה יוזמות חקיקה ברחבי ארצות הברית במטרה להסדיר את היחסים בין חברות הטכנולוגיה הגדולות לאתרי חדשות ומדיה. במשך שנים טענו בחברות התוכן כי חברות כמו מטא וגוגל מנצלות את העבודה שהן עושות ומשתמשות במידע שהחברות האלה מפיקות לתועלתן הפרטית, ללא כל פיצוי כספי על כך. גוגל, לדוגמה, שואבת מידע מאתרי חדשות ותוכן ומציגה אותו כיום בבוקסה עליונה אחרי חיפוש של שאלה, כך שהמשתמש כלל לא צריך להיכנס לאתר החדשות בשביל לקבל את המידע שעיתונאי באתר עמל להביא. פייסבוק הרוויחה טראפיק משיתופים של אתרי חדשות, אך לא שילמה על כך לחברות שהפיקו את התוכן.
בעקבות חוק דומה שעבר באוסטרליה ובקנדה, חברת מטא הסירה לינקים מאתרי חדשות ותוכן במדינות, והחלה בהסרה של תגית "חדשות" מפייסבוק במהלך השנה האחרונה במדינות נוספות. במטא מסבירים את המהלך כ"שינוי בדרישות המשתמשים" ורצון להסתמך על יותר תוכן המיוצר על ידי המשתמשים עצמם ולא על ידי חברות תוכן ומדיה חיצוניות.