בינה מלאכותית היא מזמן האיום הכי גדול על שוק העבודה, ולאחרונה השימוש בה מקבל יותר ביטוי ויחד עם זאת לא מעט ביקורת. לאחר שחברת קוקה קולה העלתה פרסומת מיוחדת לכריסמס שנעשתה ב-AI, הגולשים טענו שמדובר ב"סיוט דיסטופי מפחיד", כעת הביקורות מגיעות גם לחברת האופנה מנגו.
למרות הרעיון המקורי של החלפת הדוגמניות ב-AI, הקטלוג שכולו עשוי מבינה מלאכותית מצליח להסעיר את הגולשים. טיקטוקר בשם מרקוס אנג'לידס Marcos Angelides, שעושה סרטונים על בינה מלאכותית בפרסום, פתח דיון על הפרקטיקה של מנגו עם ההאשטאג #falseadvertising (פרסום שקרי).
"אם מותג מסקרה משתמש בריסים מזויפים במודעה, הם יסתבכו. אבל אם מותג פיצה משתמש בדבק כדי לגרום לגבינה להיראות יותר טוב, זה רק נתפס כעיצוב פופ", וטען שהיחס הוא לא שיוויוני.
אנג'לידס טען שבינה מלאכותית גנרטיבית, המשמשת ליצירת מודלים ופרסומות לא אנושיות, חייבת "להגדיר מחדש" כיצד התעשייה צריכה לרתום את הטכנולוגיה הזו כראוי. "האם הטקסט הוא פשוט כלי יצירתי, כמו לעשות פוטושופ, או שימוש בעדשה מסוימת למודעה?" הוא שאל. "או שזה פרסום כוזב כי הדוגמניות והבגדים שהם לובשים לא קיימים בפועל? כרגע אף אחד לא יודע".
גולשים אחרים הביעו תסכול על אובדן מקומות עבודה: "עוד קבוצה של משרות יצירתיות בוטלה", לעג משתמש. מעבר לאתיקה, קונים שיתפו את הדאגה שלהם סביב האיכות של ה-AI. גולש אחד טען "כשאני מזמין בגדים באינטרנט, אני מסתכל על התמונות כדי לראות איך הבגדים בפועל יושבים. תמונות AI הן חסרות תועלת לחלוטין בשביל זה". גולש אחר כתב: "תיאורטית מה שמגיע יכול לשבת אחרת לגמרי, אני חושב שזה יכול לגרום להרבה תלונות בנושא". אנג'לידס השיב לתגובה הזו וציטט שחוקי הגנת הצרכן קיימים, "וזה כולל קונים שמצפים שהמוצרים ישקפו את המודעות".
בין אם זה חוקי או לא, מספר משתמשי טיקטוק הציעו דרך ללקוחות לקחת חזרה קצת שליטה ולגרום לחברות לציית לסטנדרטים של צרכנים. "אל תקנו ממנגו עד שהם יפסיקו את זה", הגיב אחד, בעוד אחר קרא לעשות על מנגו חרם.
היתרונות של מנגו לשימוש בבינה מלאכותית ברורים: זה מהיר וזול בהרבה מאשר העסקת דוגמניות, צלמים, עורכים, מאפרים, מפיקים ועוד. בתיאוריה, מודלים של AI גם מקלים על הצגת בגדים על צוות מגוון יותר של אנשים. עד כה, נראה שמנגו מדלגת על ההזדמנות לחקור מגוון מידות או זהויות אתניות, ובמקום זאת נצמדת לאישה צעירה בעלת עור בהיר ומסורתי. למרות זאת, נראה שהצרכנים עוד לא ממש מתחברים לרעיון.