האתר יוטיוב כבר נחשב לאחת מביצות הזהב של גוגל, אבל זה לא אומר שהוא קופא על השמרים. אתר הסרטונים הגדול בעולם מנסה לשדרג את עצמו כל הזמן עם שינויים כאלה ואחרים. כעת משתמשים שמו לב לשינוי אחד מאוד חשוב. בחודשיים האחרונים כמה משתמשים גילו ביוטיוב שלהם בנייד פיד אינסופי דמוי טיקטוק של סרטונים שיורדים אחד אחרי השני. אלה לא היו סרטונים קצרים, אלא סרטונים באורך מלא. ממש כמו בטיקטוק, גלילה כלפי מטה תשלח אתכם לסרטון הבא. אותה גלילה אינסופית כבר הוכיחה את עצמה מבחינת הרשת החברתית הסינית, כאשר מיליוני בני אדם ממשיכים לסרטון הבא במקום לסגור את האפליקציה, דבר שכן נפוץ ביוטיוב כיום לאחר צפייה בסרטון בודד.
The YouTube product team is fucking the gestures in the Android app one after another.
Who the fuck wants to scroll on a long form video? It was more useful to minimize/maximize videos.
As if fucking the in-app PiP wasn't satisfying enough to whoever is getting off this. pic.twitter.com/1jY0XFbiMW
כשגוגל נשאלה לגבי הבדיקה, החברה הפנתה לפוסט בפורום שלה, שנכתב על ידי דוברת יוטיוב, אליסון טו: "אנחנו מפעילים ניסוי עם קבוצה קטנה של משתמשי אנדרואיד, ומאפשרים להם להחליק למעלה כדי לגלות סרטונים נוספים בזמן צפייה לאורך או במסך מלא לרוחב".
לא כל הטסטים מיושמים בסוף באתר. אבל העובדה שהוא קיים אומרת הרבה על לאן הפלטפורמה הולכת. יוטיוב מנסה בכל כוחה למקסם את השימוש באתר, לעזור למשתמשים למצוא מה לראות בסרטון הבא וליוצרים חדשים להגדיל את הקהל שלהם בפלטפורמה - מה שכבר הוביל לתכונות חדשות כמו הייפ (פיצ'ר המציג סרטונים חמים) ופורמטים ממוקדי טלוויזיה כמו עונות. אבל יתכן שאף אחת מהתכונות הללו לא תשנה מהותית את יוטיוב באופן שבו גלילה אינסופית תשנה אותה, ונראה שהמעריצים שלה לא ממש מרוצים.
You're absolutely not alone
למה היתרון של טיקטוק כל כך בולט
גלילה אינסופית היא כרגע הפורמט הכי מוצלח שיש. הוא מלמד את האלגוריתם בדרך הכי קלה - גלילה מהירה היא סימן לחוסר התאמה ומנגד התעכבות על סרטון, צפייה בתגובות ושליחה לאדם אחר הם סימנים חיוביים שיביאו לכך שנקבל עוד מאותו הז'אנר. ה"עונש" על סרטון לא מוצלח הוא יחסית קטן בשיטה של טיקטוק - עוברים לסרטון הבא, לעומת זאת, צפייה בסרטון לא מוצלח ביוטיוב עלולה להוביל לסגירת האפליקציה.
הסברה אומרת שהצגת וידאו בכל זמן היא יותר טובה מחוסר הצגה בכל זמן נתון. כשאנחנו לא צופים, האלגוריתם לא מתאמן, בנוסף, התחלה מחדש של סרטון מניעה אותנו לפעולה של צפייה בסרטון נוסף כדי להימנע מצפייה חוזרת, ומייצרת עוד צפייה במקום סגירת האפליקציה.
אם נשווה לטיקטוק, יוטיוב הוא כלי די מסובך כדי שיוצרים יצליחו להתבלט. בסוף הצפייה נסמכת על ההמלצות של יוטיוב עצמה, בנוסף לערוצים שאתם כבר צופים בהם. סרטונים לא יכולים להצליח בזכות עצמם רק בגלל שהקהל הרחב צפה בהם כפי שקורה ברשת החברתית הסינית, מה שמוביל אותנו לפעמים לראות שם סרטונים שלא היינו נחשפים אליהם מרצוננו הפרטי.
יוטיוב כמעצמה
קשה להאמין שיוטיוב תלך עד הסוף עם השינוי הזה ותהפוך לטיקטוק 2.0, למרות הרצון העז לנצח את המתחרה הסינית. היא כבר מחשיבה את פורמט השורטס, שהוא כמעט העתקה גסה של טיקטוק, בתור הצלחה גדולה. אבל האתר מחזיק בבסיס מעריצים היסטרי. היא נחשבת הרשת החברתית השנייה הכי גדולה אחרי פייסבוק עם 122 מיליון משתמשים בכל יום, מיליארד שעות צפייה של תוכן בכל יום, 62% אחוז מהמשתמשים באינטרנט בארה"ב נכנסים אליה בכל יום ו-2.49 מיליארד משתמשים פעילים בחודש. קשה לדמיין שיוטיוב תזנח את מה שעבד לה וייחד אותה עד היום ועל הדרך תעצבן גולשים רבים שלה.