האם טראמפ מתחיל להשיב את הטובה לאילון מאסק? צוות המעבר של דונלד טראמפ מעוניין שהממשל הנכנס יבטל את דרישת הדיווח על תאונות דרכים, דרישה שמנוגדת לעמדת חברת טסלה של מאסק, כך מדווחת רויטרס. מהלך זה עשוי לפגוע באופן משמעותי ביכולת הממשלה לחקור ולהסדיר את הבטיחות של כלי רכב עם מערכות נהיגה אוטונומיות.

מאסק עצמו השקיע יותר מרבע מיליארד דולר כדי לסייע לבחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב בנובמבר. ביטול הדרישה לדיווח על תאונות יועיל במיוחד לטסלה, שדיווחה עד כה על יותר מ-1,500 תאונות לרגולטורים במסגרת החוק. טסלה הייתה יעד לחקירות של מינהל הבטיחות בדרכים הלאומי, כולל שלוש חקירות שנבעו מהמידע המדווח.

לא ידוע האם מאסק עצמו היה מעורב בניסוח ההמלצה החדשה של צוות המעבר של טראמפ. מאז היבחרו של טראמפ, מאסק קיבל לידיו יותר ויותר אחריות, כולל משרד ממשלתי חדש שמטרתו תהיה לקצץ בהוצאות הממשלה. מאסק אף הצטרף למספר פגישות אסטרטגיות חשובות של טראמפ, כולל שיחת הטלפון הראשונה עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

בין התאונות של טסלה שנחקרו על ידי מנהל הבטיחות בדרכים במסגרת דרישת הדיווח הייתה תאונה קטלנית בווירג'יניה בשנת 2023, שבה נהג שהשתמש במערכת ה"אוטופיילוט" של טסלה התנגש במשאית גרר. תאונה נוספת באותה שנה בקליפורניה התרחשה כאשר רכב טסלה במצב "אוטופיילוט" פגע במשאית כיבוי, מה שהוביל למותו של הנהג ולפציעתם של ארבעה כבאים.

במנהל לבטיחות בדרכים הצהירו כי נתונים מסוג זה הם חיוניים להערכת בטיחותן של טכנולוגיות נהיגה אוטומטיות מתקדמות. שני עובדים לשעבר במנהל אמרו שדרישות הדיווח על תאונות היו חיוניות לחקירות של הסוכנות בנוגע למערכות הסיוע לנהג של טסלה, אשר הובילו להחזרות רכב (ריקולים) ב-2023. לדבריהם, ללא הנתונים, המנהל לא יוכל לזהות בקלות דפוסי תאונות שמצביעים על בעיות בטיחות. בצוות המעבר של טראמפ לעומת זאת, מאמינים כי החוק מהווה דרישת יתר לאיסוף נתונים מיותרים. 

גם מאסק עצמו חזר שוב ושוב כי החוקים הנוכחיים מעכבים את ההתפתחות של פיתוח רכבים אוטונומיים. בשיחה עם משקיעים של טסלה באוקטובר, קרא מאסק ליצירת "תהליך אישור פדרלי לכלי רכב אוטונומיים" במקום מה שהוא כינה "טלאי חוקים מדינתיים" שהופכים את התהליך ל"כואב בצורה בלתי רגילה" לניהול. מאסק ציין כי בכוונתו להשתמש בתפקידו החדש בממשל טראמפ כדי לקדם שינויים רגולטוריים מסוג זה.