זה לא סוד שחלק נכבד מהמלחמה על דעת הקהל העולמית מתרחש בטיקטוק. הפלטפורמה האהובה על דור ה-Z הפכה לזירה של מאבק בין תומכי ישראל לאנטישמים, וכלי הנשק בידיהם הוא לא אחר מאשר אמוג'י של אבטיח. למה דווקא הפרי הזה הפך לאייקון של הלאומיות הפלסטינית? הסיבה לכך היא הצבעים שלו, שתואמים לצבעי הדגל הפלסטיני, אדום וירוק. לא רק האמוג'י אגב, אלא גם פרי האבטיח באופן כללי הפך לסמל שמפגינים נוהגים פעמים רבות לצייר על שלטים כדי להביע תמיכה בפלסטינים.
אבל נראה שמה שהתחיל כפיזור אמוג'י מפעם לפעם הופך להתארגנות יותר ויותר מסודרת. ההתארגנות, שממתגת את עצמה תחת השם Operation Watermelon, פועלת בעיקר בטיקטוק כדי להעלות את המודעות למצב בעזה. החברים בהתארגנות הגרילה מציפים יוצרי תוכן מצליחים באמוג'י של אבטיח במטרה לגרום להם להתייחס לנושא, גם אם הם לא מעוניינים בכך. מחשש שהאלגוריתם של טיקטוק יזהה את ההתארגנות ויחסום אותה, לעיתים הם מכנים עצמם Operation Waterm3lon, כלומר מחליפים את האות e בספרה 3 כדי להסוות את עצמם.
מי שהפכה לקורבן הראשון ככל הנראה של מבצע אבטיח היא אליס מאיירס, קומיקאית אמריקאית ואחת מיוצרות התוכן הכי מצליחות בפלטפורמה. לאליס יש 7 מיליון עוקבים בטיקטוק, אותם היא צברה בעיקר בזכות הסרטונים המשעשעים שלה שבהם היא מספרת על דייטים הזויים ועל אימהות טרייה. בימים האחרונים מאיירס חסמה את החשבונות שלה בטיקטוק ובאינסטגרם והשאירה מסר מעורפל: "אני לוקחת הפסקה מהפלטפורמה הזו. אני אראה אתכם כשאני אראה אתכם", היא כתבה בפרופילים שלה ולא הותירה עוד רמז למה גרם לה לעשות את זה.
ברשת משערים שההיעלמות של מאיירס קשורה לכך שהיא הוצפה באופן עקבי על ידי תומכי מבצע אבטיח, וזאת על אף שהתוכן שלה היה כאמור קליל וקומי וכלל לא עסק במלחמה או בפוליטיקה. ייתכן שזו דווקא הסיבה לכך שהיא הפכה למטרה עבור תומכי מבצע אבטיח, שדורשים מיוצרי תוכן להתייחס למצב גם אם לא בדיוק מדובר בסוג התוכן שעולה בעמוד שלהם. לא ברור אם מאיירס עצמה יהודייה שכן היא לא הצהירה על כך, לפחות לא באופן פומבי, אבל בהחלט ניתן לשער שבמידה והיא אכן יהודייה, יש לכך קשר.
קשה לשים את האצבע על מי בדיוק עומד מאחורי ההתארגנות הזאת, כמו בתופעות ויראליות אחרות. עם זאת, אפשר לסמן את אנג'י מארי, יוצרת תוכן בטיקטוק שמגייסת כספים עבור תושבי עזה, בתור פעילה בולטת בתנועה הזאת. מפעם לפעם, מארי שולחת את קהל העוקבים שלה להציף בתגובות יוצר תוכן אחר עם אמוג'י של אבטיח, אך הפעם היא סירבה לקחת אחריות על הפרישה של מאיירס מהפלטפורמה. אגב, לא ברור מה הקשר בין מארי למאבק הפלסטיני, וכמו במקרים רבים אחרי נראה שפשוט מדובר בצעירה ליברלית שמביעה הזדהות עם הרעיון כחלק מתנועת ה-Woke.
כמו כן, תחת השם מבצע אבטיח פועל גם אתר אינטרנט שבו נמכרים מרצ'נדייז ממותגי אבטיח, כולל שרשרת עם תליון אבטיח, תחתיות לספל ואפילו סיכה לנעלי קרוקס. על פי האתר, כל ההכנסות ממכירת המוצרים מועברות לתרומות עבור תושבי עזה. לא ברור אם יש קשר בין ההתארגנות שמטרגטת יוצרי תוכן בטיקטוק לבין האתר המדובר.
"בבסיסו של מבצע אבטיח עומדת מחויבות פשוטה אך עמוקה: לתעל כל משאב אפשרי לתמיכה בתושבי עזה, במיוחד בילדים ובאזרחים שחייהם התהפכו", נכתב באתר של הארגון. "המשימה הזו אינה רק תגובה למשבר המיידי, אלא רעיון ארוך-טווח לבנייה המחודשת שלאחר מכן, מתוך הכרה שגם כאשר המהומה המיידית תשכך, המסע לקראת ההחלמה רק יתחיל".
כל היוזמות הללו מציגות תמונה ברורה - הרשת לא מתייצבת לצד ישראל במלחמה, ונראה שלפחות בטיקטוק, תמונת הניצחון מתגבשת במהירות.