וולט משיקה שורה של פיצ'רים חדשים באפליקציה - ומציגה נתונים מרשימים על היקף החדירה לשוק הישראלי. החברה הפינית במקור (שנרכשה ע"י הענקית האמריקאית DoorDash בשנת 2021) פועלת בישראל מסוף שנת 2018, מעסיקה יותר מאלף עובדים בישראל ונכון להיום, פועלת בעשרות ערים בארץ. על פי הערכות, כ-2 מיליון ישראלים משתמשים בשירותים של וולט, שממשיכה לחדש ולרענן את האפליקציה שלה.
החידושים הטכנולוגיים ממוקדים כעת ב-4 פיצ'רים עיקריים, כאשר אחד מהם לפחות הוא תולדה של פיתוח ישראלי. וולט לא מעסיקה בארץ צוות פיתוח טכנולוגי נרחב, אבל דווקא הפיצ'ר הזה נולד ממש כאן אצלנו. מדובר בפיצ'ר החיפוש (search) שמאפשר ללקוחות לחפש באפליקציה מוצרים ספציפיים ולהשוות ביניהם לפי מחיר, זמן משלוח ופרטים נוספים.
אם עד עכשיו בעת החיפוש באפליקציה המשתמשים נחשפו לרשימת בתי עסק (כמו מסעדות וסופרים) בלבד, מעתה בעת החיפוש באפליקציה, לצד רשימת בתי העסק שהתרגלנו אליה, תופיע גם רשימת המוצרים שרלוונטיים למונח שחיפשתם. לדוגמה - חיפוש של פיצה יראה לכם לא רק רשימה של פיצריות, אלא גם את סוגי הפיצות שהן מציעות, מה שיאפשר השוואת מחירים נוחה ופשוטה יותר. הרשימה מציגה את תמונת המוצר, מחירו, שם בית העסק, זמן המשלוח ודמי המשלוח מבית העסק. בלחיצה על המוצר, תוצע ללקוח האפשרות לבחור בו ולהתחיל את ההזמנה מבית העסק הנבחר.
ניתן לפלטר את תוצאות החיפוש לפי סוג בית העסק וגם לפי מרחק, דירוג, דמי משלוח וזמן משלוח. בוולט מדגישים כי על אף שהפיצ'ר פתוח לכלל הלקוחות, הוא נמצא עדיין בשלבי פיתוח והוא יעבור שיפורים ושכלולים בתקופה הקרובה.
הפיצ'ר השני והמלהיב אפילו יותר הוא הזמנה כפולה (double order). מכירים את זה שבא לכם קינוח, אבל לא התרשמתם מההיצע במסעדה שממנה הזמנתם את המנה העיקרית? הבעיה הזאת הולכת להיפתר בזכות היכולת ליצור הזמנה כפולה משני בתי עסק שונים שנמצאים באותו מסלול הגעה של השליח. לאחר ההזמנה המקורית, ייפתח לכם טיימר של 10 דקות שבהן תוכלו לצרף להזמנה שלכם הזמנה נוספת מבית עסק אחר. הוא לא חייב להיות קרוב לעסק המקורי, אבל הוא כן צריך להיות במסלול ההגעה המשוער של השליח, כך שהוא יכול להיות לדוגמה גם קרוב לבית שלכם. זה רלוונטי במיוחד לקינוחים, אבל זה גם יכול להיות שימושי במיוחד כדי להוסיף משהו שפשוט שכחתם לקנות מאחת מהחנויות, קצביות, ירקניות וכו' שעובדות עם וולט.
בהתנסות עם הפיצ'ר החדש הוא עובד מעולה - השליח אמנם התקשר מעט מבולבל והסברנו לו שמדובר ב-2 הזמנות שונות לאותה כתובת, אבל סביר להניח שהבלבול הזה ייפתר בתוך ימים ספורים ברגע שהפיצ'ר יגיע לכלל המשתמשים. הוצעו לנו לא מעט חנויות ובתי עסק להזמין מהם, כולל כאלה שהיו רחוקים במיוחד מהמקום שבו ביצענו את ההזמנה הראשונה, ולמרבה ההפתעה, זה לא עיכב את זמן המשלוח בכלל. הפיצ'ר הזה יכול לפתור גם לא מעט כאבי ראש לזוגות, משפחות וחברים שרוצים להזמין מנות בסגנון אחר לגמרי, ולא מוצאים מסעדה שמציעה גם וגם.
החיסרון הגדול של הפיצ'ר הוא חוסר היכולת לתכנן מראש. רשימת בתי העסק שמהם אפשר להזמין בפעם השנייה מופיעה רק אחרי ביצוע ההזמנה הראשונה, וכאמור, יש לכם רק 10 דקות להחליט. אותנו באופן אישי הטיימר המתקתק לאחור הצליח קצת להלחיץ וההחלטה (החשובה!) התקבלה מעט בחיפזון, אבל מנגד, יש בכך היגיון שלא לעכב את זמן הגעת המשלוח. גולת הכותרת היא שההזמנה השנייה לא דורשת דמי משלוח נוספים.
להחזיר את הבגד לחנות במהירות
זה לא סוד שוולט משקיעה מאמצים רבים בחדירה לשוק הקמעונאות, וכיום 1 מתוך כל 4 הזמנות שמתבצעות באפליקציה היא הזמנת מוצרי צריכה ולא מנות ממסעדות. מה שהחל כשיתוף פעולה בעיקר עם חנויות מזון, פרחים ואלכוהול, כיום מתפרס על פני תחומים רבים. בשנה האחרונה וולט העמיקה את תחום האופנה באפליקציה, מה שמייצר את הצורך גם להחזיר מוצרים. כל צרכן אופנה באונליין מכיר את הדרך המפרכת שצריך לעבור כדי להחזיר בגד לחנות, לדוגמה בגלל מידה לא מתאימה או פגם, ובוולט מקווים להקל על הצרכנים. פיצ'ר ההחזרות החל כפיילוט עם כניסתן של חנויות פקטורי 54 לאפליקציה, וכעת התרחב לשחקנים נוספים. אם אתם מעוניינים להחזיר פריט מסוים לחנות, כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס לאזור האישי, ללחוץ על 'הזמנות והחזרות', לבחור את החנות ואת הפריטים שאתם מעוניינים להחזיר. לאחר מכן, מזמינים את השליח, שיגיע מיידית לאסוף את הפריטים. הזיכוי יתקבל עם החזרת הפריט לחנות.
לבסוף, הפיצ'ר הרביעי שיושק בקרוב לכלל המשתמשים וכיום פועל כפיילוט בעיר אחת בארץ בלבד, הוא צ'אט עם שליח. כולנו מכירים את הרגע המעצבן הזה שבו השליח המתקשר דווקא ברגע הכי לא מתאים, באמצע פגישה או כשהתינוק נרדם, והפיצ'ר החדש נועד לפתור בדיוק את זה. הוא מאפשר תקשורת ישירה מהרגע שהשליח אסף את ההזמנה, ומלבד נוחות לצרכן, הפיצ'ר פותח בין היתר לבקשתם של שליחים חירשים שלא יכולים לבצע שיחות טלפון עם הלקוח.
"הסוד שלנו הוא בחיבור בין טכנולוגיה לצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו - בין אם הם מודעים אליהם ובין אם עדיין לא", מסר וינסנט הו-טין-נואה, סמנכ"ל פיתוח המוצר של וולט העולמית. "זו אופרציה מאוד מורכבת שבליבה נמצא הסנכרון שבין לקוחות, שליחים ובתי עסק. הושקעו פה משאבים רבים בפיתוח השלב הבא של חווית הצריכה, עם שורת פיצ'רים שהופכים את הגלישה באפליקציה וההזמנה לקלה יותר ומשתלמת יותר. הפיתוח של כל פיצ'ר כזה מורכב טכנולוגית ואופרטיבית, ונדרשת מאיתנו השקעה רבה כדי להוציא אותם ללקוחות. בחרנו בישראל כדי להשיק את הפיצ'רים הללו כי אנחנו יודעים שהלקוחות הישראלים אוהבים את החדשנות הטכנולוגית, מאמצים במהירות את הפיתוחים הללו, ויודעים לתת פידבק מדויק כדי שנוכל להשתפר".
אפשר למתוח לא מעט ביקורת על וולט, על כך שהיא גובה עמלה גבוהה מהמסעדות או על היחס לשליחים שמועסקים במודל של "כלכלת פלטפורמה" ולא באופן ישיר שמקנה להם זכויות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהיא שינתה את השוק בישראל והפכה את עולם ההזמנות לנגיש ונוח יותר עבור הישראלים.