אתמול בערב אפל שחררה לכולם, גם בישראל, את העדכון המצופה שלה לאייפון (וגם למאק ואייפד) – iOS18.2, שכולל תכונות בינה מלאכותית של Apple Intelligence (שזמינות רק באייפון 15 פרו ומעלה) ומאפשר לכם, בין היתר, ליצור אימוג'י בעזרת בינה מלאכותית וכן שילוב של ChatGPT עם סירי. נציין כי הבינה המלאכותית תכביד יותר על הסוללה שלכם וגם תגרום לאייפון מעט להתחמם. אלו החידושים העיקריים שמחכים לכם.
יצירת אמוג'י - Genmoji
אחת מהאפשרויות הכי מצופות בעדכון למערכת ההפעלה iOS 18.2 הוא יצירת ג'נמוג'י, שילוב של המילה Generative ואמוג'י. מדובר באמוג'ים שמבוססים על בינה מלאכותית וכוללים את השפה הוויזואלית המוכרת של האמוג'יז האוניברסליים, אבל ניתנים להתאמה אישית. ניתן ליצור את האמוג'י בשתי דרכים - או על בסיס תמונה מהספרייה שלכם, או באמצעות הוראה במילים פשוטות. כמובן שגם כאן אין תמיכה בעברית וההוראות צריכות להינתן באנגלית בלבד.
מבדיקה ראשונית, האפשרות ליצור אמוג'ים על בסיס הוראות בלבד (למשל: דינוזאור בוכה, כלב עם כובע שף) עובדת נהדר. האמוג'ים נוצרים במהירות וקולעים להוראות. מנגד, האפשרות ליצור על בסיס תמונה מעט מקרטעת, טעינת התמונות לוקחת זמן והתרגום שלהן לשפה הוויזואלית של האמוג'ים מעט לוקה בחסר, מה שיצר טשטוש במקומות מסוימים. מנגד - התוצאה המתקבלת יצירתית, מצחיקה וכיפית (נסו ליצור אמוג'י של סבתא שלכם אוכלת סושי. ההנאה מובטחת).
הבעיה העיקרית היא הסנכרון בין ממשק יצירת האמוג'י המובנה באייפון לבין אפליקציית ההודעות החביבה על הישראלים, וואטסאפ. האמוג'ים שיצרתם לא יישלחו כאמוג'ים אלא כסטיקרים, מה שאומר שהם יישלחו כהודעה בפני עצמה ולא כחלק ממשפט. מנגד, היתרון הוא שהבן אדם בשיחה איתכם יוכל להוסיף את האמוג'י שיצרתם לספריית הסטיקרים שלו. כדי להוסיף את האמוג'י שיצרתם, תצטרכו ראשית לשמור אותו כסטיקר, להיכנס לתפריטים הסטיקרים בוואטסאפ ולאחר מכן להוסיף אותו. מדובר בדרך מעט מסורבלת, אם כי אפשרית.
אמוג'י על בסיס תמונה יוצא מעט מטושטש
Image Playground
אחד החידושים, שהוא למעשה אפליקציה חדשה שעומדת בפני עצמה ולא פיצ'ר בתוך אפליקציה קיימת, הוא יוצר התמונות שמבוסס על AI. נתחיל מהסוף: אם יצא לכם להשתמש באחד ממנועי יצירת התמונות באמצעות AI, בין אם זה של OpenAI (שעליו מתבסס הממשק של אפל) או ג'מיני של גוגל, אין חדש תחת השמש. למעשה, הממשק אפילו פחות ריאליסטי וטוב, והתמונות שמתקבלות הן מעין איור ריאליסטי בתלת מימד ופחות תמונה אמיתית.
כמו ביוצר האמוג'י, ניתן ליצור תמונות בשני אופנים, על בסיס תמונה קיימת מהספרייה שלכם או באמצעות כתיבת הוראות למודל. אם בחרתם ליצור על בסיס תמונה מהספרייה שלכם, תוכלו לבחור תמונה ספציפית, או לבחור בפרופיל של אדם (בהנחה שאתם אכן מקטלגים את התמונות של האנשים בספרייה שלכם). היתרון בבחירה בפרופיל של אדם הוא שזה ייתן למערכת כמה רפרנסים לשאוב מהם השראה, ובכך העיבוד ל-AI יהיה מדויק ונאמן יותר למקור. מנגד, תוכלו לבחור גם תמונה ספציפית, לדוגמה של אדם שיש לכם רק תמונה אחת ויחידה שלו.
לאחר שתבחרו את האדם שיעמוד בבסיס העיבוד, תוכלו לבחור מגוון של סצנות משעשעות (לדוגמה: טיול בהרים או בחלל), אקססוריז שאפשר להוסיף לו, כמו משקפי שמש, כובע ועוד. כמו כן, אפשר לבקש פרטים שאינם מוצעים על ידי המערכת. התוצאה שוב, משעשעת וחמודה, אם כי לא נאמנה למקור ורוב הדמויות שניסינו ליצור ב-AI נראו צעירות בכמה וכמה שנים טובות מהמקור. כמו כן - חוץ מיצירת של קריקטורות חמודות לשלוח לחברים, לא ממש ברור מה השימוש של זה, ולמה אפל השקיעה כל כך הרבה משאבים בממשק שהוא בסך הכל Nice to have ואין לו שימוש קריטי ביומיום.
ChatGPT נטמע בסירי
שילוב ChatGPT מאפשר לכם לגשת לכלי OpenAI מהעוזרת האישית סירי או בעת שימוש בכלי הכתיבה של אפל. אפשר למשל ליצור תמונה מטקסט בעזרת הצ'אט ולהכניס אותה ישירות למסמך שאתם עובדים עליו. לא צריך שיהיה לכם חשבון ב-GPT כדי להשתמש בו, אבל אתם יכולים להיכנס לחשבון שלכם.
2. ChatGPT in Siri (Apple Intelligence)
You can now allow ChatGPT access in Siri and Writing Tools pic.twitter.com/9RQhyc55lS
Visual Intelligence
תכונה נוספת מסקרנת היא Visual Intelligence, או במילים אחרות המתחרה של גוגל לנס, שזמינה רק באייפון 16, ומציעה לכם תובנות לגבי הסביבה שלכם. לדוגמה, כאשר אתם פותחים את המצלמה ומכוונים אותה למסעדה, תקבלו פרטים כגון שעות פתיחה וביקורות.
4. Visual Intelligence (Apple Intelligence)
Helps users learn about objects and places around them using Camera Control. Exclusive to the iPhone 16 series pic.twitter.com/LqeqNXZBsj
יכולות נוספות של Visual Intelligence כוללות קריאת טקסט בקול, זיהוי מספרי טלפון וכתובות להוספה לאנשי קשר, העתקת טקסט וסיכום מידע. משתמשים יכולים גם לחפש בגוגל כדי למצוא היכן לרכוש פריט ספציפי שהם רואים, ועל ידי הפניית המצלמה לאובייקט, הם יכולים לגשת למידע נוסף דרך ChatGPT.