טל קסלר הוא טבח בן 30 ב"קפה נעה" בבת חפר. אתמול הוא הצליח לעשות מעשה שכל הטוויטר בישראל דיברו עליו, ומדובר בהישג מרשים במיוחד ביום בו צה"ל עשה תקיפת מנע לחיזבאללה וכולנו חשבנו שתתחיל מלחמה כוללת. קסלר התחיל עוד לפני התקיפה של צה"ל במסע יוצא דופן ועלה על אוטובוס מוקדם לאילת כדי לעבור בכל התחנות של לוח המונופול המוכר ביום אחד - בתחבורה ציבורית. 

את המסע הוא תיעד לחשבון הטוויטר שלו והפך לאחד השרשורים המדוברים של השנים האחרונות עם תפוצה של יותר מ-380 אלף יוזרים שונים וציוצים שונים שהגיעו לעשרות אלפי משתמשים. את המסע החל כמובן בנקודה הדרומית ביותר - צומת התמרים/אילות בשעה 03:30 בבוקר, כמעט שעה וחצי לפני שצה"ל וחיזבאללה הרסו לו את התוכניות וכשכולנו היינו עמוק במיטות.

קסלר הודה שהרעיון הוא לא מקורי שלו, מדובר בגרסה המקומית למה שעשה בעבר המשתמש  @thatclassywhale שעשה את זה בגרסה האמריקאית המקורית, באטלנטיק סיטי. בשעה 6 בבוקר נראה שקסלר כבר היה בטוח שהניסיון שלו עומד להתבטל וכתב: "לראות את יונית לוי באולפן בשעה הזו כמעט חותם לחלוטין את ביטול הנסיון הזה. אמשיך בכל מקרה עד שבאמת יהיה בלתי אפשרי כי קווי אוטובוס ורכבות יבוטלו."

למזלנו המצב לא הסלים כפי שחשבנו וקסלר המשיך במסע כאשר הוא עובר ברחובות של הלוח אבל מקפיד גם על הנקודות הבירוקרטיות כמו תחנות הרכבת, בתי כלא, חברת המים וחברת חשמל שהגיבה לציוץ שלו: "מאחלים לך המשך דרך צלחה במסע ומעדכנים שאנחנו כבר לא מונופול". בדיחה שלא ממש התקבלה בחיוב אצל הגולשים שגילו בחודשים האחרונים קפיצה בחשבון החשמל, אחד מהם אפילו ענה תשובה שנונה: "זה בדיוק מה שמונופול היה אומר".

בשיחה עם mako קסלר מספר על המסע. התכנון הראשוני שלו שבו הוא ישב ושירטט לעצמו לפרטי פרטים את המסלול לקח סביבות ה-3 שעות. "לוודא את כל התחנות, מספיק זמן להחלפות ו"ריפוד" (זמן עודף). זה היה לפני יותר משנה, עוד לא היה קו אדום אז. עבר הרבה זמן מאז התכנון הראשוני עד שזה יצא לפועל כי אפשר רק בחופש הגדול ובשנה שעברה לא יכולתי לצאת לזה. תכננתי את הכל ממש לפרטי פרטים כולל מספרים של תחנות והכל, אז לא הופתעתי מהמסע (ברוב היום)".

השאלה הגדולה היא למה עשית את זה?

"בשביל ההישג והכיף בעיקר, אבל גם להראות שיש תחבורה ציבורית בארץ והיא עובדת אם יודעים לתכנן".

לא פחדת לגלות על התקיפה בלבנון?

"כשהתחיל כל הבלגן ונתב"ג נסגר והיו הנחיות מיוחדות על גוש דן צפונה, חשבתי בעיקר שזה פוגע לי בתכניות. ההורים גם התקשרו ואמרו לי לא להמשיך לחיפה אפילו. אישית לא הרגשתי חשש מסוים, פשוט לא האמנתי שזה קורה דווקא היום. כמובן שככל שהיום התקדם וההגבלות הוסרו ונתב"ג נפתח, זה הרים לי את מצב הרוח והיה לי ברור שאני ממשיך".

איך אתה מרגיש עם המסע?

"אני מרגיש מעולה. לקראת הסוף משהו התפספס לי בלו"ז, אז הייתי מבואס קצת. נכנסתי לחיפה עם "הקדמה" של שעה וחצי ויצאתי ממנה רק עם 40 דקות. גם בדיוק כשהגעתי לתחנת הרכבת כדי לצאת מחיפה פספסתי רכבת וגם בחזרה מנהריה, אז זה קצת ביאס אותי וזה היה בולט במה שכתבתי באותו רגע".

איפה הכי נהנת ואיפה הכי סבלת?

"אני קצת משוחד כי אני משתמש בה הכי הרבה, תחנה מרכזית נתניה. הייתי שם רק 5 דקות אבל היה לי כיף שכל הרחובות באותו צומת שממנו ירדתי מהאוטובוס מתל אביב וישר עליתי לאוטובוס לחיפה. זה היה "כיף" כי ידעתי בדיוק איפה כל רציף וכל שלט. בלי קשר, אני יכול להגיד שבבאר שבע ממש הופתעתי לטובה מהתדירות של האוטובוסים העירוניים. בחיפה היה לי הכי קשה, שילוב של העליות מרחוב לרחוב, כל רחוב היה רחוק אחד מהשני וכנראה גם עייפות שהייתה לי".

קסלר מסכם את המסע הפיזי שלו אבל גם את ההצלחה של השרשור שלו בטוויטר: "ציפיתי שכמה מאות ב'פיד תחבורה' יחשפו למסע, אולי כמה אלפים. ממש לא ציפיתי לכמות אהבה שהשרשור קיבל. התחלתי את היום עם קצת יותר מ-300 עוקבים ואני עוד שנייה ב-2,000". אם במקרה אתם תוהים על המחיר ששילם - אז קסלר מחזיק בחופשי חודשי אז כל הנסיעות באוטובוס היו בחינם פרט לנסיעה שיצאה מאילת ועולה 25 שקלים.

"לגבי הרכבות רציתי לעשות מנוי יומי, אבל בגלל המצב בצפון לא הייתי בטוח שאגיע לשם בכלל, אז יצא ששילמתי על כל נסיעה בנפרד וזה עלה לי 50 שקלים במקום 40".

בשעה 20:38 (כמעט 17 שעות לאחר שהתחיל) העלה קסלר את ציוץ הניצחון שלו עם לוח מונופול שעליו סימן איקסים על כל המשבצות הרלוונטיות.

 

השרשור של קסלר הפך לנושא מדובר במרחב הטוויטר. גולשים שונים העלו בדיחות על מסעות נוספים שאפשר לעשות בדומה לזה של המונופול. למשל האם אפשר לבקר בכל הנקודות של המשחק GTA, האי של קטאן, פורטנייט, ג׳ומנג׳י ועוד.