בשבוע שעבר השיקה אפל את סדרת האייפון 16, שכוללת ארבעה מכשירים - האייפון 16 הבסיסי, אייפון 16 פלוס, 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס. כעת נחשפים נתונים ראשונים על הביקוש למכשירים, שעוד לא נמכרים פיזית בחנויות אך ניתן להזמינם במכירה מוקדמת.
האתר 9to5mac נסמך על דיווחי האנליסט מינג צ'י קוו Ming Chi-Kuo, לפיהם אפל מתמודדת עם ביקוש נמוך מהצפוי למכשירים היקרים בסדרה - הפרו והפרו מקס. מנגד, אייפון 16 הבסיסי ואייפון 16 פלוס, מכשיר זהה עם מסך גדול יותר, נמכר יותר בהשוואה לדגמים המקבילים בשנים האחרונות.
המידע מתבסס על ניתוח בהתבסס על זמני המשלוח באתר של אפל, כמו גם מידע משרשראות האספקה. על פי נתוני סוף השבוע הראשון של ההזמנה המוקדמת, עולה כי מכירות האייפון 16 פרו מקס ירדו ב-16% בהשוואה לשנה שעברה, מכירות האייפון 16 פרו ירדו ב-27% בהשוואה לשנה שעברה, מכירות האייפון 16 פלוס עלו ב-48% בהשוואה לשנה שעברה ואילו מכירות האייפון 16 עלו ב-10% בהשוואה לשנה שעברה.
המסקנה העיקרית שעולה מהנתונים, היא שבאופן מפתיע, המעריצים מתעניינים השנה יותר בדגמי הבסיס מאשר בדגמים המקצועיים והמתקדמים יותר. בסך הכל, סדרת האייפון 16 בכללותה מכרה כ-37 מיליון יחידות במהלך סוף השבוע הראשון להשקה, ירידה של כ-12.7% ממכירות האייפון 15 בסוף השבוע הראשון. גם העלייה המאסיבית של כמעט חמישים אחוז במכירות דגם הפלוס לא עזרה, מכיוון שהירידה בביקוש לאייפון 16 פרו, היקר יותר, גוברת על כך.
מאז שהושק, לא מעט ביקורת הופנתה כלפי אפל על כך שסדרת האייפון 16 לא כוללת חידושים משמעותיים שמצדיקים שדרוג המכשיר, בוודאי שלא מסדרת ה-15 שיצאה בשנה שעברה. השינויים הגדולים צפויים בתחום התוכנה עם השקה הבינה המלאכותית של אפל במועד לא ידוע. מנגד, תכונות ה-Apple intelligence יהיו זמינות אך ורק בסדרת ה-16 ובמכשירי האייפון 15 פרו ופרו מקס.
בשבוע שעבר נחשפו גם תאריכים ההשקה של האייפון 16 בישראל. בינתיים רק חברה אחת פרסמה את המחיר שבו יימכר המכשיר - פלאפון, שתמכור את האייפון 16 הבסיסי במחיר של 4,099 ש"ח - עלייה של 100 שקלים משנה שעברה, ואת האייפון 16 פרו ב-5,199 ש"ח.
כל הרשתות שמוכרות את האייפון בישראל, הודיעו על מכירה המוקדמת באתר החל מה-19 בספטמבר (בלילה בין רביעי לחמישי) בשעה חצות ודקה, ובסניפים עם פתיחתם. הרוכשים יוכלו לקנות את המוצרים בחצות של ה-26.9.