מפייסבוק ועד תוכנות למסחר אלקטרוני - כל מה שלאינטרנט יש להציע הפך החל מהבוקר לזמין בטיסות בינלאומיות מעל האוקיינוס, הודות לטכנולוגיה חדשה של אינטרנט מהיר לווייני, לטובת אנשי עסקים שלא יכולים להתנתק מהבורסה למשך כמה שעות, בני נוער שלא יכולים להתנתק מהרשתות החברתיות לתקופת זמן דומה, ורבים אחרים.
חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה חנכה הבוקר את שירות ה-FlyNet שלה בטיסה חגיגית ראשונה העושה שימוש בטכנולוגיה מפרנקפורט לניו יורק. בשלב ראשון הותקן השירות על 11 מטוסים של החברה, כשבתוך כשנה תותקן המערכת בכל מטוסי החברה המבצעים טיסות ארוכי-טווח, ובהם גם המטוסים המבצעים את הטיסות בקו ת"א-מינכן ות"א-פרנקפורט. חלק מהמטוסים בהם עושים הנוסעים הישראלים שימוש בטיסות ההמשך שלהם מגרמניה לצפון אמריקה, למזרח ולאפריקה כבר צוידו בטכנולוגיה האמורה.
בשלב ראשון, לצורך החדרת השירות, יוצע אינטרנט מהיר ללא הגבלה וללא כל תשלום לנוסעי כל המחלקות בטיסות החברה בהן מותקן כבר השירות עד סוף חודש ינואר (עד אז מתכוונים בחברה להתקין את המערכת ב-20 מטוסים ראשונים בסה"כ), כשבהמשך צפוי השירות להיות מוצע תמורת 10.95 אירו לשעה או 19.95 אירו ל-24 שעות. כמו כן יתאפשר תשלום בתנאים מועדפים באמצעות מיילים לנוסעים מתמידים.
הקוד שיקבל הלקוח ישמש אותו גם לגלישה בשדה התעופה העיקרי של לופטהאנזה בפרנקפורט, לטובת המבצעים טיסות מעבר. הקוד יהיה תקף למחשבים אישיים, סמאטרפונים, מחשבי כף יד, טאבלטים ועוד.
פייסבוק בפנים, סקייפ מחוץ לתחום
ובכל זאת, בחברה לא מהססים להודות שיש להם חששות והגבלות על השירות החדש. סגן נשיא לופטהאנזה, כריסטיאן קורפגן, אמר עם השקת השירות: "החלטנו להגביל באופן ברור את השירות לשירותים לא קוליים. חשוב לנו לשמור על חווית הטיסה של הלקוחות שלנו שלא רוצים לשמוע שיחות פרטיות של אנשים לצידם - נמשיך להציע שיחות חירום בטלפון לווייני ללקוחות שזקוקים לכך בתשלום, אך השימוש בשירותי האינטרנט יהיה לשירותים לא וורבליים בלבד ואנחנו מתכוונים להיות מאוד ברורים בעניין הזה - הכשרנו גם את צוותי האוויר בהתאם".
לפיכך, מתכוונים בחברה לא לאפשר לנוסעים לעשות שימוש בתכנות שיחות וידאו כגון סקייפ או מתחרותיה. עם זאת, תתאפשר כמובן הורדה של סרטי וידאו וצפייה בתכניות טלוויזיה באורך מלא באמצעות רשת האינטרנט תוך שימוש באזניות.
שיפור זרימת המידע לטייס
לצד שירותי האינטרנט המוכרים - ממסחר, דרך רשתות חברתיות ועד דואר אלקטרוני, בלופטהאנזה טוענים כי מדובר במערכת מתוחכמת שתשפר גם את איכות הטיסה עבור הטייס שכן היא תאפשר זרימת מידע נוחה וישירה יותר בין הקרקע לבין תא הטייס. לדברי אנשי צוות האוויר של לופטהאנזה, טכנולוגיה מסוג זה הייתה יכולה לחסוך לחברה הרבה מאוד כסף בהתמודדות עם מצבים כמו התפרצות הר הגעש האיסלנדי בשנה שעברה.
בנוסף, זרימת המידע המתמדת תאפשר התייעלות בבחירה בזמן אמת של שינוי נתיב הטיסה, גובה הטיסה וכדומה - זאת לצד חיסכון משמעותי בניירת איתה מתמודדים הטייסים בימים אלה כחלק מערכת התדרוך שלפני הטיסה הכוללת עשרות דפים ותמונות לוויין לכל טיסה.
שירותי האינטרנט, טוענים בלופטהאנזה, צפויים לאפשר גם שיפור משמעותי בשירות ללקוח שיוכל לקבל מידע בזמן אמת באשר לטיסות ההמשך שלו וכן להיערך, במקרה הצורך, למקרה של איחור בזמן ההגעה של הטיסה.