משתמשים בשואה בשביל ה"לייקים": אתר אינטרנט שהוקם במסווה של שיתוף נרות נשמה לזכר הנספים בשואה, התברר כתרמית של דף מסחרי שניסה לגייס אוהדים בפייסבוק.
הבלוגר עומרי חיון והבלוג "חורים ברשת" דיווחו הערב על ההונאה הצינית ברשת. מתברר שגולשים רבים שנכנסו לעמוד שכותרתו "מדליקים 6 מיליון נרות זיכרון", לא חשבו כי בלחיצה על נר נשמה שאמור להתפרסם בחשבון הפייסבוק שלהם, הם למעשה מצטרפים לדף האוהדים של האתר Krayot.com, ללא ידיעתם.
דף האוהדים שייך לאתר אינטרנט המסקר את אזור הקריות. על הקיר בדף הגיבו גולשים זועמים שנפלו בפח: "תתביישו על השימוש הציני שאתם עושים בזכר הנספים בשואה לטובת כמות הצבעות "לייקים" לעמוד שלכם", כותבת אחת הגולשות. גולש אחר הוסיף: "תתביישו לכם. דף נבזי וזוועתי כבר דווח עליכם להנהלת הפייסבוק ומיד תימחקו".
מחברת "ישיר מדיה פלוס" נמסר בתגובה: "חברת ישיר מדיה פלוס בע"מ, מנהליה ועובדי החברה, מכבדים את זכר נרצחי השואה ויותר מכך החברה ניסתה לתרום ליום הקדוש הזה. עקב עיסוקינו בפרסום באינטרנט וגם שיווק בפייסבוק והמהירות שהעלנו את פרוייקט "6,000,000 מיליון נרות זיכרון בפייסבוק", ככל הנראה התרחשה תקלה בדף (תקלה שעלולה להתרחש אצל כל מתכנת)".
"אנו בודקים את התקלה בשעות אלו ומכיוון שמדובר בשעות עבודה לא שגרתיות, אף הודענו בעמוד הפייסבוק שלנו אודות התקלה לגולשים עוד לפני שפניתם אלינו. אנו מתנצלים במידה והיה מי שנפגע מהתקלה. אנו דואגים לסדרה במהרה. לגבי התגובות שנמחקו, מדובר בתגובות שנשאו נאצות ושפה לא מכובדת, רוב רובם על ידי מתחרינו בשוק. הרי ברור לכולם כי כוונתנו הייתה טובה ואנו גאים בעובדה שעשרות אלפי ישראלים נעזרו בשירות "נר הזיכרון" שלנו".