צפירת הדומיה שנשמעה אתמול בערב פתחה את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ועוד לפניה – נסגרו רוב בתי העסק השונים ברחבי הארץ. גם זירת הקניות הישראלית באינטרנט עמדה ברובה מלכת, אבל בחלק מאתרי הקופונים הפופולאריים נשלחו הצעות לדילים היומיים כמעט כרגיל – בהודעות שעלה מהן טעם מר במיוחד של חוסר רגישות.
כך למשל, שלח אתר הקופונים "יממה" ללקוחותיו הצעות לרכישות קבוצתיות במבנה הרגיל – כמעט מבלי להתחשב ברגישות הרבה של היום. ההודעה ששוגרה נושאת את הכותרת "עסקת היום", ומתחתיה הכיתוב: "אתר יממה מרכין ראש לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה – 0 שקלים במקום 0 שקלים".
עבור מי שבכל זאת בהול לערוך קניות ומתקשה להתאפק עד לצאת יום הזיכרון, מציעים ב"יממה" עסקאות שונות ומגוונות, ובהן שמיכת קיץ אוורירית, תאורה סולארית לחצר או טיפולים להסרת שיער בלייזר.
בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט הבהירו בעלי אתר "יממה", רמי חג'ג' וג'ורדן ארסמוס, כי ההודעה נשלחה ללקוחות על ידי מערכת אוטומטית. עם זאת, הם הודו כי ניתן היה לנהוג ברגישות רבה יותר.
"אין ולא הייתה לנו שום כוונה מסחרית. אני בעצמי קרוי על שם דודי שנפל במלחמת ששת הימים. אולי הנוסח לא היה מוצלח ביותר, אבל הכוונה הייתה להשתתף באופן פעיל ביום הזיכרון", הבהיר חג'ג'. "לא חשבנו שזה נראה לא טוב. אני, כבן למשפחה שכולה, לא ראיתי בזה משהו נוראי וגם עכשיו זה לא נראה לי צורם. אם יש מישהו שנפגע ושזה צרם לו – אני מתנצל בשם האתר ומרכין ביום הזה את הראש, יחד עם כל עם ישראל".
ב"דיל היום" רכשו 47 "קופונים" ליום הזיכרון
אתר נוסף שפעל לפי המבנה הרגיל ביום הזיכרון הוא "דיל היום". את הגולשים שנכנסו אליו קידמה הכתובת: "צוות האתר מרכין ראש ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה", אך מתחת לה – הוצע הדבר כעסקה במחיר של שקל אחד ובמגבלת זמן. לפחות לפי נתוני האתר, "נרכשו" לא פחות מאשר 47 קופונים המציעים את ה"דיל" של יום הזיכרון.
את תגובת "דיל היום" לא ניתן היה להשיג טרם פרסום הכתבה. לבסוף נמסר מאתר "דיל היום" בתגובה: "הטענות המועלות בכתבה אינן נכונות כלל. אתר 'דיל היום' עצר את עסקיו על מנת לכבד את יום הזיכרון, בניגוד לאתרים אחרים אשר המשיכו את עסקיהם כרגיל. השעון הרץ באתר נועד על מנת להסביר שהאתר סגור עד סוף יום הזיכרון. משתמש אלמוני ניצל פירצה טכנית כדי שהדבר יראה כאילו מתבצעות רכישות. ראוי לציין שערוץ 2 לא המתין לתגובה ופרסם את הכתבה מבלי לקבל תגובה".
חשוב להדגיש כי אתרי קופונים אחרים דאגו מבעוד מועד להשבית את הפעילות העסקית במהלך יום הזיכרון והציבו מודעת אבל מרכזית, שאינה מלווה ב"הצעות" שונות. אחד מהם הוא BUY2, שהשחיר את עמוד הכניסה אליו.