המהפכה הווירטואלית כבר בעיצומה, והיא לא מתכוננת לעצור: סקר חדש ומקיף שערך מכון מחקר אמריקני קובע כי הרוב המוחלט של הציבור מעדיף לצרוך תכני חדשות דווקא דרך אינטרנט, ולא באמצעות כלי התקשורת המסורתיים.
יותר ממחצית מ-3,030 המשתתפים בסקר שערך מכון "זוגבי", הודו בפה מלא כי אם היה עליהם לבחור מקור אחד של מידע, הם היו פונים לרשת. 21% בלבד הצביעו על הטלוויזיה ככלי המועדף לצריכת אקטואליה. הרדיו והעיתון זכו ל-10% תמיכה כל אחד.
האינטרנט גם נבחר כמקור המדיה האמין ביותר. 40% מהנשאלים סומכים כי הידיעות שהם קוראים במגוון האתרים מלאות במידע מדויק יותר, ביחס לכלי התקשורת האחרים.
יחי המלך החדש
"הסקר מחזק את התפיסה לפיה מאמצי העיתונים המבוססים, תחנות הטלוויזיה והרדיו לדחוף את לקוחותיהם לאתרי האינטרנט המכובדים שלהם, אכן נושאים פרי", הסביר עורך הסקר, ג'ון זוגבי.
עם זאת התברר כי הציבור עדיין מתייחס בחשדנות לגבי המידע שמפורסם ברשתות החברתיות. 10% בלבד ממשתתפי הסקר רואים באתרים כמו "פייסבוק" ומיי ספייס" מקור טוב לצריכת חדשות. ולמרות כל הרעש התקשורתי סביב, רק 4% מהנשאלים העידו כי יפנו ל"טוויטר" על מנת להתעדכן באקטואליה.
ומה צפוי לנו בעתיד? האינטרנט, כך עולה מהסקר, רק יבסס את מעמדו כצינור המידע המרכזי. לא פחות מ-82% מהציבור משוכנע שבעוד חמש שנים יוכתר האינטרנט רשמית ל"מלך האקטואליה" הבלתי מעורער.