כאשר שיר פלדמן, תלמידת תיכון בת 17 מרמת גן, מתיישבת מול המחשב - כל החברים שלה בפייסבוק הופכים מטרה לשיווק ממוקד של מוצרים לצעירים. "יש פה כוח באינטרנט שהוא גדול יותר מפרסומות, אנשים מאמינים למה שהקרובים אליהם ממליצים הרבה יותר מאשר פרסומת ברחוב או משהו שפורסם פעם אחת בטלוויזיה ועולה הרבה כסף", היא אומרת.
הנערה בת ה-17 הפכה לאשת שיווק ממולחת, והמוצרים שהיא משווקת דרך הפייסבוק לחברים שלה מאוד מגוונים. "שיווקנו מוצרי היגיינה, בשמים, מסטיקים, סוכריות, חטיפים ופלאפונים דרך האינטרנט", מספרת שיר, שהפכה לעסוקה כל כך עד שאפילו החבר שלה שולח לה הודעות בפייסבוק כדי לתקשר איתה.
אתמול היא פגשה עוד כמאה קולגות שלה ויצאה מהאירוע עם המון דוגמיות של בשמים ומלאת מוטיבציה להפוך את החברות שלה - לרוכשות פונטציאליות. "לא סתם בוחרים את המיוחדות ביותר והיפות ביותר", מעידות הבנות שהגיעו לאירוע.
מנכ"ל חברת TEENK, יניב ויצמן, סיפר כי הבנות מנצלות את הבמה שיש להן ואת ההשפעה בקרב הקרובים אליהן כדי לשווק את המוצרים בהצלחה. "בני הנוער היום חשופים להמון תחומי עניין, אנחנו מזהים מי ביישן ונחבא אל הכלים ומי מוקף בחברים", אומר ויצמן. "הבנות מנצלות את החברות הגדולות ואת ההשפעה הגדולה שיש להן על הסובבים".
שיר והקולגות שלה כנראה מצאו דרך לפרנס את עצמן דרך הפייסבוק. "אני לא מבקשת כסף מההורים", היא אומרת, "הכסף מהעבודה מספק את כל הצרכים שלי, אפשר להגיע עד לאלף שקלים בחודש, לפעמים אפילו יותר".