הרשת החברתית "פייסבוק" ממשיכה להיות מודאגת מהיריבה "טוויטר" ומחפשת דרכים יצירתיות שיאפשרו לה להתחרות בה ביתר קלות. אך בעוד שברחבי הגלובוס "טוויטר" רושם ניצחון מוחץ, בישראל המצב שונה לגמרי.
על פי הנתונים האחרונים חברים ב"פייסבוק" 695,432 ישראלים, ואילו מספר המשתמשים ב"טוויטר" בישראל מוערך באלפים בודדים. בכל הנוגע לחדשות 2 באינטרנט אין צורך להתלבט: אתם יכולים להצטרף לרשימת החברים של "חדשות שתיים" בפייסבוק וגם לעקוב אחרי הטוויטר שלנו.
בחזרה למלחמה בין השתיים: "פייסבוק" הודיעה לאחרונה על כוונתה לשנות את הגדרות הפרטיות, כך דיווח אתר גלובס. השינוי יתבטא באופן כזה שיעודד את המשתמשים להגדיל את כמות המידע האישי שהם מוכנים לשתף עם משתמשים אחרים.
במסגרת תכנית זו, שעתידה להגדיל את יכולת ההפצה של התכנים שמופיעים ב"פייסבוק" ולסייע להם להופיע בין היתר גם בתוצאות של מנועי החיפוש השונים, "פייסבוק" מפיצה בימים אלה סקר עבור המשתמשים. הסקר הזה נועד לשמוע מהם ישירות עד כמה הם מוכנים לחשוף את המידע שלהם. לדברי החברה, תוצאות הסקר ישפיעו בהחלטה האם לפנות לכיוון הטוויטרי הזה או לדבוק במדיניות הפרטיות הנוכחית שלה.
כך לדוגמה נשאלו המשתמשים האם הם מעדיפים לחשוף את כל המידע שלהם לכולם, לחשוף רק חלק מהמידע או לאפשר רק לחברים לראות את האינפורמציה האישית שלהם. עבור אנשי החברה, רמת שיתופיות גבוהה יותר תאפשר לה להתחרות ביתר קלות עם הציוצים של טוויטר, שכיום נתפסים כמקור המידע הכי אפקטיבי בזמן אמת.
מידע אישי? לא בטוח
צעד נוסף ש"פייסבוק" נקטה בו לאחרונה מכוון אף הוא להגדיל את קצב זרימת המידע ברשת, והוא מאפשר למשתמשים לראות את עדכוני הסטטוס של משתמשים אחרים - גם מבלי שאלה אישרו את הצעת החברות שנשלחה אליהם. יש לציין כי היישום החדש הזה לא נעשה בהסכמה מודעת של הגולשים, אלא צוין בבלוג האישי של החברה. סביר להניח כי מרביתם כלל לא מודעים לכך שמשתמשים אחרים מסוגלים לראות את המידע האישי שלהם.
אולם, לא מדובר ביישום גורף, והוא מופעל רק על משתמשים שבחרו באופציית הפרטיות שלהם להיות חשופים לכולם. כך, ברגע שמישהו מבקש מהם חברות - המידע שלהם הופך חשוף גם לפני שהם אישרו את הבקשה.
הצעד האחרון גורם לטשטוש נוסף בהבדלים שבין "טוויטר" ו"פייסבוק" - מיומה הראשון איפשרה "טוויטר" לגולשים לראות ציוצים של משתמשים שהם עוקבים אחריהם, מבלי שאותם מצייצים יבחרו לעקוב אחריהם גם כן - בהשוואה ל"פייסבוק" שדורשת הסכמה הדדית של המשתמשים כתנאי לנגישות למידע האישי שלהם.
העובדה שהפיצ'ר חל רק על חלק מהמשתמשים מעידה שהרשת החברתית עדיין נמצאת בשלב הניסוי והטעייה, בדרך שלה להציב תחרות אל מול הפופולריות הגואה של "טוויטר".