אם חשבתם לרגע שלישראלים כבר נמאס לחפש חברים מגן "דליה" או לענות על שאלונים מטופשים, דעו שהטרנד רק הולך ומחריף. על פי נתוני חברת Comscore, המתמחה בניתוח הרגלי גלישה, שיעור הצמיחה של הרשת החברתית "פייסבוק" בישראל גדל בצורה משמעותית בשנה האחרונה, והוא מהגבוהים בעולם.
"אנו רואים שבניגוד למדינות אחרות בהן רשתות חברתיות מקומיות מתחרות ראש בראש ברשתות הבינלאומיות החזקות, בישראל פייסבוק היא הרשת הדומיננטית ביותר", מסביר פט פלגריני, מנהל מחלקת המחקר בחברה.
מהנתונים עולה כי כמות המשתמשים באתר שילשה את עצמה בשנה האחרונה, כך שכיום מספר המשתמשים עומד על כמיליון ושמונה מאות אלף איש בחודש, וביום נכנסים לאתר 384,000 גולשים.
סכנה ושמה טוויטר
פלגריני אף מדגיש כי הפער בין "פייסבוק" לרשתות חברתיות מקומיות אחרות, כדוגמת "מקושרים", גדול עד כדי כך שמספר הגולשים באתר כפול מזה שברשת החברתית הממוקמת במקום השני. פלגריני יתייחס לנושא בהרחבה מחר בכנס מיוחד שעורך איגוד השיווק הישראלי בנושא שיווק דיגיטלי פורץ דרך.
אך יכול להיות שהבכורה תיגזל בקרוב? איתי אוליניק, סמנכ"ל חברת שילוב Millward Brown, כבר רומז על השיגעון החדש שמאיים לכבוש את היושבים בציון. "יהיה מעניין לעקוב ולראות כיצד תאמץ ישראל את הרשת החברתית הבאה כגון 'טוויטר' שכבר נמצאת בתחילת דרכה, אך בעלת נתוני צמיחה יפים", תוהה אוליניק ומספר כי בחודש האחרון נכנסו לטוויטר 100,000 גולשים ישראלים, זאת לעומת 20,000 גולשים בחודש מרס.