המשחק שהתחיל באוסטרליה וכבש את בריטניה, מגיע עכשיו גם לישראל: צעירים מרחבי העולם מעלים סרטונים לרשתות החברתיות, בהם הם נראים שותים כמויות גדולות של משקאות חריפים, ומאתגרים את הצופים להתחרות בהישגיהם. המשחק המסוכן כבר גבה מספר קורבנות בבריטניה, שם מתו חמישה בני אדם שהשתכרו למוות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
המשחק, המכונה "ניקנומיניישן", השתלט לאחרונה על אתרי רשתות החברתיות - פייסבוק ויוטיוב. במסגרת המשחק, המשתתפים, בהם בעיקר בני נוער, שותים קוקטיילים מסוכנים, ואז מאתגרים את חבריהם. החברים בתורם מעלים סרטונים משלהם ומנסים לשבור את הרף- ולאחר מכן גם אתגר אחרים.
מי שלא נענה לאתגר זוכה להשפלה פומבית ברשת. בין העונשים היצירתיים: קוקטייל של משקה ובו עכבר מת, ושתיית אלכוהול בבגדים תחתונים באמצע סופרמרקט הומה אדם.
קפץ שיכור לנהר וטבע
בבריטניה נרשמו כבר חמישה מקרי מוות שנקשרו לתופעה. בכל המקרים, גברים בשנות ה-20 לחייהם מתו ככל הנראה כתוצאה משתייה לא מבוקרת.
ג'וני ברייני, בן ה-19, מת לאחר שכחלק מהמשימה יצא שיכור עם חברו לשחות בנהר סוער - וטבע. אייזיק ריצ'ארדסון, בן 20, שתה קוקטיל של וודקה, ויסקי ויין ומת. כך גם סטפן ברוק בן ה-20, ששתה חצי ליטר וודקה בזמן קצר.
בראדלי איימס, שתה 30 מנות תערובת של ג'ין ושקיות תה וכתב: "ככה צריך לשתות". תוך כדי השתיה הוא נראה בסרטון מתחיל לרעוד, וארבעה ימים אחר כך נמצא מת בביתו.
בעולם כבר נשמעים קולות, שקוראים לפייסבוק ויוטיוב לצנזר את הסרטונים, על מנת למנוע מקרים דומים. בפייסבוק טוענים מנגד כי התנהגות שנויה במחלוקת ככל שתהיה אינה בהכרח מנוגדת למדיניות החברה ומעודדים גולשים לדווח על דברים חריגים, שיחסמו בהתאם.
עם זאת, נראה שיש גם גולשים ששינו את חוקי המשחק ובחרו בדרך חינוכית לאתגר את חבריהם. בדרום אפריקה, למשל, במקום משימות שתייה החליטו הגולשים להעביר הלאה מעשים טובים, כמו הענקת מזון לחסרי בית. בינתיים, אפשר לקוות שבישראל יעדיפו לאמץ דווקא את הגרסה הפיכחת.