חברת התעופה הרוסית טרנסאירו תציג בשנה הבאה את המטוס הצפוף ביותר בעולם: מטוסי האירבאס A380 של החברה יישאו על סיפונם לא פחות מ-652 נוסעים. מדובר בכמות נוסעים גדולה משמעותית בהשוואה לחברות אחרות המפעילות את המטוס.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
חברת התעופה, השנייה בגודלה ברוסיה, הזמינה ארבעה מטוסים מהדגם הזה, שהוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם, והם ייכנסו לשירות בחברה החל מהשנה הבאה. למטוסים תהיה קיבולת נוסעים גדולה יותר מכל מטוס מסחרי אחר בעולם, בשלוש מחלקות שירות שונות.
בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נמסר כי על המטוס יהיו 616 מושבים של מחלקת תיירים, בשתי קומות, לצד 24 מושבי מחלקת עסקים ו-12 מושבים של מחלקה ראשונה. מושבי מחלקת העסקים ימוקמו בקדמת הקומה השנייה ויכללו מושבי מיטה לצד בר שיהיה פעיל במהלך הטיסה לשירות הנוסעים.
הבעיות הצפויות: בעלייה ובירידה מהמטוס
במחלקה הראשונה, שתמוקם בקדמת הקומה הראשונה, כל נוסע יקבל מושב בתוך תא שניתן לסגור אותו מה שייתן פרטיות מוחלטת לנוסעים, כשהמושבים יחולקו למושבים בודדים ולתאים זוגיים, על פי העדפת הנוסעים.
נוסעי מחלקת התיירים ישבו בכיסאות סטנדרטיים, עם מרווח לרגליים שבין 31 ל-32 אינץ', מרווח מקובל במחלקות התיירים של החברות שטסות לטווח ארוך. "כשפיתחנו את העיצוב הפנימי של המטוס ניסינו לנצל את היתרונות שלו, לאפשר תנאים נוחים לנוסעים והתייחסנו גם לניסיון החיובי שלנו עם הפעלת מטוסים עם קיבולת גבוהה. אני בטוחה שהמטוס יהיה פופולארי בקרב הלקוחות שלנו", כתבה אולגה פלשקובה, מנכ"לית חברת התעופה בהודעה שנכתבה באתר החברה.
קיבולת הנוסעים יכולה לגרום לבעיות בעלייה למטוס, שכן העלאת כמות נוסעים גדולה כל כך יכולה לקחת מעל לשעה וחצי, לעומת זמן עלייה למטוס של שעה לכל היותר בקרב המטוסים הגדולים ביותר שנמצאים בשירות היום. גם הזמן בו הנוסעים ימתינו לכבודה לאחר הנחיתה יכול להיות ארוך יותר מהרגיל, בשל הצורך להתמודד עם כמות כבודה גדולה והפרדת הכבודה של נוסעי מחלקות היוקרה מזאת של נוסעי מחלקת התיירים. יש גם צפי לעומס בשער העלייה למטוס, והמתנה ארוכה לירידה ממנו בקרב הנוסעים שיושבים בשורות האחרונות.
האם המטוס יגיע גם לנתב"ג?
חברות אחרות שמפעילות את מטוסי ה-A380 מושיבות בו הרבה פחות נוסעים. חברת התעופה אמירייטס, המפעילה הגדולה ביותר שלו, מושיבה בו 489 נוסעים, בריטיש אירוויז 469, אייר פראנס 516, לופטהנזה 526 וקוריאן אייר - 407 נוסעים בלבד.
טרנסאירו מפעילה שלוש טיסות ביום ממוסקבה לנתב"ג, חלקן במטוס הגדול ביותר שהיא מפעילה היום (בואינג 747-400) וייתכן שהקונפיגורציה הצפופה הזאת תופעל גם לישראל כשהמטוס ייכנס לשירות מסחרי.