עולם האינטרנט עצר הערב את נשימתו עם מסיבת העיתונאים המיוחדת שכינסה ענקית האינטרנט "פייסבוק". הרשת החברתית הגדולה בעולם והבעלים מארק צוקרברג הודיעו על שורה של שינויים, שיפורים וחידושים בפייסבוק, כשהחידוש הבולט בהם הוא השקת שירות דואר אלקטרוני חדש, שהסיומת שלו יהיה facebook.com.
מערכת מייל - אך לא רק: בפייסבוק הדגישו בהכרזה כי לא מדובר רק ב"מייל" חדש, אלא בצורת מחשבה חדשה. "מערכת ניהול מסרים", כך קורא לזה צוקרברג, דמויית דואר אלקטרוני, המרכזת את כל שירותי התקשורת יחד: כולל מייל, סמסים, הודעות מיידיות (מסנג'ר או ICQ וכו') ועוד.
צוקרברג מדגיש שהמטרה היא ליצור תבנית מסוימת של מערכת הודעות, שתאפשר למשתמש להיות במגע ולשמור על קשר עם החברים החשובים לו וזאת בהתאם למה שנוח לו. לצורך העניין, אם תרצו לסמס או לחילופין לשלוח מייל או לצ'וטט, הרי שניתן לעשות את שלושתם דרך השירות החדש של פייסבוק.
מערכת תקשורת, המאחדת כמה ממשקים לאחד: צוקרברג הציג את שלושת הפיצ'רים המובילים של מערכת ההודעות שהם משיקים. "זה לא אי-מייל - זו מערכת שתטפל בכל צורות התקשורת שבה יבחרו המשתמשים, בממשק אחד, כגון מיילים, הודעות טקסט, הודעות פרטיות בפייסבוק ושיחות צ'אט", הוא אמר.
גם היסטוריית השיחה תישמר: צוקרברג הדגיש כי כל הודעות המייל שהוחלפו עם כל חבר ספציפי - יישמרו כשיחה אחת, ממש כמו צ'ט. כך יהיה קל יותר, לדבריו, לדבר עם אדם ספציפי או אפילו עם קבוצה של אנשים - כפורום שיחות אחד.
סינון ודירוג העדפות של הודעות: פיצ'ר נוסף המשולב בחידושים מאפשר לכל אחד לקבל הודעות מייל רק ממי שהוא מעוניין - כך שהמערכת למעשה מסננת ואפילו מדרגת את ההודעות הנכנסות. "אנחנו יודעים מי החברים שלכם", הדגיש צוקרברג במסיבת העיתונאים.
כך, למעשה המערכת יודעת כי הודעות מחברים ברשימה ייכנסו לתיקייה אחת, מועדפת, ואילו הודעות ממה שמוגדר "חברים של חברים" -ייכנסו לתיקייה אחת, ובמידת הצורך גם ידורגו בחשיבות פחותה מאלו של החברים שלכם. בכך, צוקרברג מנסה למעשה לטפל גם בסוגיית דואר הזבל, אותה הגדיר במסיבת העיתונאים "אחת הבעיות המרכזיות של המייל".
כמו כן, כל משתמש יוכל להגדיר לעצמו ממי הוא מעוניין לקבל הודעות וממי לא. אם תרצו - תקבלו הודעות רק ממי שמוגדר "חבר" - ובכך למנוע קבלת הודעות ספאם, משום שהוא לא נמצא ברשימת החברים שלכם.
מתי אפשר סוף סוף ליהנות מהשירות החדש? צוקרברג חשף כי על הפרויקט הזה עובדים בפייסבוק כשנה, והוקצה לו המספר הגדול ביותר של מהנדסים לפרויקט - 15 איש. הפיצ'ר החדש עתיד להיות זמין לכל המשתמשים, באופן הדרגתי בחודשים הקרובים.
איך נרשמים לשירות החדש? פשוט וקל. נכנסים ללינק הבא, ולוחצים על הכפתור הירוק עליו כתוב REQUEST INVITE. בפייסבוק מבטיחים לשלוח אליכם את כל הפרטים כבר בקרוב.
"זה לא ג'ימייל קילר", הדגיש צוקרברג. "הדוא"ל עדיין חשוב מאוד להרבה אנשים, אבל אנחנו חושבים שהשיטה פשוטה יותר להעברת מסרים. מה שאנשים אוהבים בהודעות טקסט או במסרים מיידיים, זה שזה די ברור שזה מגיע מאנשים שאנחנו ממש אוהבים. מייל צריך להיות פשוט - לא צריך מוצר מורכב עם הרבה מאוד פיצ'רים. אנחנו חושבים שצריך להסיר פיצ'רים מהאי-מייל, לא להוסיף עוד פיצ'רים".