ניסיון הונאה באתר בנק הפועלים: משתמשי האתר של הבנק קיבלו היום הודעה למייל שלהם המפנה אותם בלינק מצורף לאתר מתחזה לזה של בנק הפועלים. ההאקרין ניסו לגנוב את פרטי חשבון הבנק של הלקוחות ולעשות בו שימוש לרעה.
בהודעה נמסר למשתמשים כי היוזר שלהם באתר הבנק ננעל, והם נקראים לשחזר את חשבון הבנק שלהם מיד כדי להימנע מסגירת החשבון. כשהם נכנסים ללינק ומזינים את פרטיהם האישיים הפרטים נשמרים במאגר של ההאקרים ונעשים בהם שימוש פלילי.
ההודעה המזוייפת שנשלחה ללקוחות:
לקוח נכבד
הרישומים שלנו מראים כי הפגישה המקוונת שלך ננעל עקב
בעקבות סיבה.
1. היכנס ניסיונות עם מידע לא חוקי.
2. מספקת עדכון על חשבון בנק הפועלים באינטרנט שלך.
אנו קוראים לך לשחזר את החשבון שלך בבנק הפועלים באינטרנט מיד
כדי להימנע לסגור סופית את החשבון שלך.
לחץ כאן כדי לעבור בשרת מאובטח שלנו.
אנא המתן 48 שעות לעיבוד.
"לא הפעם הראשונה שנתקלים בהאקרים"
לבנק הפועלים הגיעו עשרות תלונות מלקוחות מודאגים שהסבו את תשומת לב הבנק לניסיון ההונאה. דוברת הפועלים עופה פרויס אישרה היום ל"גלובס" כי אכן התקבלו בבנק תלונות מלקוחות על קבלת המייל המתחזה, אך לא הגיעו תלונות שפרטיהם האישיים נגנבו. "בנק הפועלים מפעיל מנגנוני אבטחה כדי להגן על לקוחותיו, וגם אם לקוח אכן נכנס ללינק המתחזה והזין את פרטי החשבון, הוא צריך לענות על עוד שאלות לזיהוי אישי שמופיעות רק בבנק הפועלים", אמרה דוברת הבנק.
"זו לא פעם ראשונה שאחנו נתקלים בניסיונות הונאה כאלה ולכן אנחנו מורגלים לטפל בהם ביעילות המירבית. בנק הפועלים קורא ללקוחותיו להיכנס לחשבון שלהם רק דרך האתר המאובטח כדי למנוע מקרים כאלה", היא הוסיפה. כאמור, לא קיבלנו תלונות מלקוחות שפרטי החשבון שלהם נגנבו, ואם נקבל כל לקוח יטופל בהתאם", לדבריה.
בינתיים הצליחו בבנק לחסום את האתר המתחזה. הם קוראים ללקוחות שנפגעו מההונאה לפנות מיידית לסניף הבנק הקרוב.