ביום חמישי ה-20 ביוני תכנס פייסבוק מסיבת עיתונאים. לאחר ששלחה הזמנה מסתורית לעיתונאים החלו לצוץ שמועות ברשת באשר להודעה הצפויה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. שני האתרים הגדולים, cnet ו-techcrunch, מעריכים כי פייסבוק תשיק וידאו באינסטגרם.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
ההזמנה שהגיעה לעיתונאים בדואר נכתב: "קבוצה קטנה עבדה על רעיון גדול. הצטרפו אלינו לקפה, ללמוד עוד על המוצר החדש". בתחתית ההזמנה הוטבעה טבעת המרמזת על כתם שיוצרת כוס קפה.
הזמנות מסוג זה מרמזות בדרך כלל על התוכן או המוצר שיוצג במסיבת העיתונאים, ואכן מקורות רבים דיווחו כי פייסבוק עומדת לחשוף מערכת RSS שתהווה תחלופה ל- Google Reader שייסגר ב-1 ביולי.
הטעייה מכוונת של פייסבוק?
אולם בשעות האחרונות צצות שמועות מעודכנות המרמזות שייתכן וההזמנה למסיבת העיתונאים היא הטעיה מכוונת של פייסבוק. ההשקה האמיתית הרחבה של אינסטגרם, הרשת החברתית לשיתוף תמונות, והטמעה של תוכנת וידיאו.
"אנחנו נמשיך להשיק תכונות נוספות בשבועות ובחודשים הקרובים, כולל ההשטאג שיעזור לחשוף מגמות ותובנות אשר יסייעו לגולשים לגלות יותר מהמתרחש בשיחות בעולם," כתב גרג לינדלי בבלוג של פייסבוק השבוע.
אינסטגרם נרכשה באפריל אשתקד על ידי פייסבוק במיליארד דולרים, ומיד הטמיעה את מאפייני התוכנה. טוויטר מצידה השיקה בינואר השנה את VINE. אפליקציית הוידיאו המאפשרת צילום קצר של 6 שניות בלבד. ויין, שצוברת תאוצה וגררה מיליונים לרשת החברתית הכי צעירה ובועטת כיום, כנראה הזיזה דבר מה אצל מפתחי פייסבוק שעומדת על המשמר ועשויה להכריז על תחרות באמצעות אינסטגרם.
בחודשים האחרונים דיבר מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, לא אחת על רצונו לפתח את היכולות של הרשת לספק מידע חדשותי. עיקר המניע של ראשי פייסבוק הוא התחרות מול הרשת החברתית טוויטר, שמספקת בשנה האחרונה את מקור המידע המהיר והזמין ביותר לאירועים מסביב לגלובוס.