עונת הבחירות שהחלה השבוע היא גם עונת המסרונים (סמס). דוגמה לכך ראינו בימים האחרונים עם הודעות שמציגות לכאורה עוד סקר שרוצה לדעת למי אנחנו מתכוונים להצביע. חשוב להבהיר ששום גוף תקשורת אינו עומד מאחורי ההודעות האלו ומומחי אבטחת מידע מזהירים כי הן עלולות לחשוף את פרטיכם האישיים ולגרום לכך שתהיו נתונים למעקב.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
איך זה עובד? נניח שהחלטתם להשיב לסמס בכך ששלחתם את הספרה שמייצגת את המפלגה שלכם. כעת המידע הזה עובר ליועצי התקשורת של לא מעט מפלגות. משם הדרך להשפיע על הקול שלכם קצרה במיוחד, למשל באמצעות תעמולת בחירות שלילית.
דמיינו תרחיש שבו הייתם מקבלים כל לילה ב-02:00 הודעה מהמפלגה לה אתם מתכוונים להצביע. האם לא תשקלו לשנות את ההצבעה כדי לנקום במי שמעיר אתכם באמצע הלילה?
מאגר המידע הזה לא כולל רק את מספר הטלפון, אלא סביר להניח גם את מקום המגורים שלכם. בעזרת המידע הזה ניתן לגשת די בקלות אל הפרופילים שלכם ברשתות חברתיות.
מספיק להסתכל על הבחירות בארה"ב ב-2016 כדי להיזכר כמה קל לשנות דפוסי הצבעה באמצעות פרסום ממוקד לאדם ספציפי באמצעות הפרופיל שלו. לכן אל תופתעו אם בקרוב תראו על המסך שלכם מודעות של לא מעט פוליטיקאים, כאלו שלא בהכרח תראו אצל חבריכם. הכול מיועד רק לכם.
אי אפשר גם שלא להתייחס ל"פייק ניוז" ולפרופילים המזויפים שב-100 הימים הקרובים רק ילכו ויתרבו. ככל שיש לפוסט מסוים יותר לייקים ותגובות, כך הוא מגיע ליותר אנשים. אותם "בוטים", משתמשים מזויפים שעושים לייק ולעיתים גם מגיבים, יודעים לדאוג שתראו בפיד שלכם ברשתות החברתיות רק את מה שהם רוצים שתראו מתוך כוונה לגרום לכם להצביע כפי שהיועצים רוצים.