בפייסבוק מעלים את המאבק נגד תופעת הקליקבייט לרמה חדשה, ויתחילו להגביל את הפוסטים שקוראים לשיתופים ותגובות שלא למטרותיהן המקוריות - למשל, לצורך הבעת דיעה בסקר (לדוגמה: "שתפו אם אתם אוהבים שוקולד, הגיבו את אתם מעדיפים וניל").
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בחברה קוראים לפוסטים מסוג זה "engagement bait", או "פיתיון מעורבות", שכן הם נועדו לפתות את הגולשים לבצע פעולה כלשהי וכך להגביר את החשיפה לתוכן באופן שאינו טבעי (כלומר, לשתף אותו בגלל רצונם להביע דעה בסקר, ולא בהכרח כדי לחשוף אותו לחבריהם).
בפייסבוק החליטו כי לא ישלימו יותר עם המניפולציה, ומספרים עוד כי גם הגולשים סולדים ממנה. "אנשים אומרים לנו שהם לא אוהבים הודעות זבל (ספאם) שמעודדות אינטראקציה באמצעות לייקים, שיתופים, תגובות ופעולות נוספות", הסבירו בבלוג רשמי.
משכך, החל מהיום (שני) פוסטים שיזוהו ככאלה על ידי החברה יידחקו למקום נמוך יותר בפיד החדשות של הגולשים. תוך מספר שבועות, עמודים וגולשים שימשיכו להפיץ תוכן שכזה לא יצליחו להגיע כלל לגולשים.
האלגוריתם של פייסבוק משתנה באופן תדיר במטרה לעדכן את סדרי העדיפויות של התוכן המוצע ברשת החברתית. כך, למשל, בעבר הודיעה החברה על שינוי שיתעדף סרטונים, ובמקרה אחר החלה לפגוע בקישורים לאתרים המכילים מודעות רבות מדי. עם זאת, טרם ברור אם השינויים הללו באמת משפיעים על כמות התוכן הבעייתי - החברה לא חושפת נתונים אודות "תוכן זבל" ושינויים שנגרמו בעקבות עדכון האלגוריתם.