מכוניות ללא נהג, מציאות רבודה ובינה מלאכותית: חברת ארקיסון העולמית פרסמה לאחרונה את הפיתוחים הטכנולוגים המובילים לשנה הבאה, ואת השינויים שהחברה האנושית צפויה לעבור בעקבותיהם. הנה 10 דוגמאות:
בינה מלאכותית: רובוטים שיפעלו עבורנו זה כבר מזמן לא מדע בדיוני. לטכנולוגיה הזו יש כבר הרבה יישומים והיא נמצאת מעבר לשלב שבו מדובר רק על המלצות שמשפיעות על הרגלי צריכה אלא גם על תחומים כמו בריאות וחקיקת חוקים. מצד אחד, רבים בציבור מקווים שזה ישדרג את חייהם. אבל מצד שני, מחצית מהנשאלים בדו"ח של החברה מוטרדים מכך שהם עלולים לאבד את מקור פרנסתם בגלל הפיתוחים הללו.
האינטרנט של הדברים: תחום ה-IoT עדיין מופשט למדי ולצרכנים קשה לעכל אותו עד הסוף. אלא שככל שמשתמשים באפליקציות באופן אוטומטי כך מגלים עד כמה האינטרנט נמצא בכל תחום בחיינו היומיומיים. רבים כבר הופכים את הסמארטפון שלהם לכלי ששולט על מה שנעשה בביתם: הפעלת המוזיקה, האזעקה, נעילת הרכב ועוד.
מכוניות אוטונומיות: המשפט השחוק - "בעתיד לא יהיו נהגים" - הופך למציאות לאט לאט. 65% מהנשאלים ענו כי הם יעדיפו מכונית כזו דבר המעלה תהיות לגבי עתיד תעשיית הרכב. מצד שני, הסיכויים לתאונות דרכים צפויים לרדת עם כניסת המכוניות ללא הנהג.
מציאות משולבת: לשחק טניס שולחן במציאות מדומה, נעליים או כפפות שיאפשרו ליצור קשר עם עצמים וירטואליים הופכים עם הזמן למציאות ונראה שהשילוב בין מציאות מדומה למציאות רבודה מתחיל לקנות אחיזה בשוק הרעיונות.
הגוף האנושי נשאר מאחור: במציאויות מתחלפות אנחנו משגים את החושים שלנו והבעיה רק תלך ותחמיר. מקרי הבחילה במכוניות ללא נהג יעלו ורבים יצטרכו כדורי הקאה גם לפעולות של מציאות מדומה או רבודה.
פרדוקס הבטיחות במכשיר החכם: התלות במכשירים סלולריים מסוכנת במקרה שבו מתרחשת תקלה. כדי להתמודד עם העניין מבחינת בטיחות הציבור באריקסון קובעים כי לחצנים ייעודיים למצוקה, איתור מקום ואימות זהות יהפכו להיות חלק אינטגרלי מהמכשיר.
הסתגרות סוציאלית: כיום אנשים מסתגרים בתוך הרשתות החברתיות שלהם וההפרדה בין אנשים וקבוצות הולכת ומתגברת. יותר מזה, אנשים צורכים את כל החדשות מאותה הרשת כך שהשקפת העולם שמצטיירת עבור הצרכנים הופכת לחד ממדית ופחות מגוונת.
מציאות רבודה אישית: המגמה היא שאנשים רוצים ליצור בעצמם את המציאות שבה יחיו, לעשות התאמה אישית של כמה שיותר מרכיבי חיים ולאפשר צפיית סכנות מראש. רבים העידו כי היו רוצים "לחתוך בעריכה" אלמנטים מטרידים מסביבתם.
פרטיות: 2 מתוך 5 משתמשי אינטרנט כבדים רוצים לעשות שימוש רק בשירותי אינטרנט מוצפנים, אבל אנשים חלוקים בנושא זה. כמעט חצי מהנשאלים רוצים רק רמה סבירה של פרטיות ואחרים מאמינים שהפרטיות כבר לא קיימת כלל.
טכנולוגיה לכולם: יותר מ-2 מתוך 5 משתמשי אינטרנט כבדים היו מעדיפים לצרוך את כל המוצרים שלהם מחמש חברות ה-IT הגדולות.