העוזרות הקוליות הפכו להיות מאוד נפוצות בשנים האחרונות. הן נמצאות אצלנו בבית, וגם בטלפון החכם שלנו. אפשר לשאול אותן כמעט כל שאלה, להזמין בעזרתן מקום למסעדה, להדליק את האור בבית או להתקשר לאחד מאנשי הקשר. גוגל הכחישה שהיא מאזינה למשתמשים ללא ידיעתם. אלא שתחקיר שמתפרסם בבלגיה מגלה תמונה אחרת לחלוטין - והיא מאוד מטרידה.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
מסתבר שכדי לספק תשובות טובות, גוגל משתמשת בבינה מלאכותית. המערכות שלה מתמללות כמעט כל דבר שאנחנו אומרים לה - אלא שיש משפטים מסוימים שהן לא מצליחות לבד, ולכן ברחבי העולם גוגל מעסיק עובדים שיעזרו לנו בעבודה. מאזינים להקלטות ומתמללים. למרות שהמתמללים לא מקבלים את השמות של המשתמשים בהקלטות, כן היה אפשר לשמוע בהקלטות כתובות אישיות וכך להגיע אליהם.
חלק מההקלטות יכולות להיקלט בטעות כשלוחצים על הכפתור הלא נכון, או כשגוגל חושבת שהיא שמעה אותנו אומרים "אוקיי גוגל", או במקרה של העוזרת הקולית של אמזון – "אלכסה". ואכן, גם אמזון אישרה בעבר שהיא מעסיקה אלפי עובדים כדי לעבור על תמלולי ההקלטות כדי לאמן את המערכת.
בתגובה לממצאים של הרשת הבלגית מסרו בגוגל שהם פתחו בחקירה לאחר שאותו עובד עבר על חוקי הפרטיות. רק 0.2% מהקלטות מתומללות על ידי בני אדם ואין בהם כל מידע מזהה על המשתמשים.