ענקית הטכנולוגיה גוגל הכריזה על כלי פרטיות חדש, שיאפשר למשתמשים להגדיר מחיקה אוטומטית של המידע שהחברה אוספת עליהם, תוך פרק זמן שהוגדר מראש - תקופה של שלושה חודשים או 18 חודשים. הכלי מתייחס לנתונים הנוגעים למיקום המשתמשים ולפעילות שלהם באפליקציות וברשת.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
גוגל כבר מאפשרת למשתמשים לבחור באפשרות שהחברה לא תאסוף עליהם מידע כלל, וככל הנראה המטרה של הכלי החדש היא לייצר אלטרנטיבה שתמנע מהם לבחור באפשרות הזו, מאחר שהמודל הכלכלי של גוגל מסתמך על פרסום שמבוסס על הנתונים שהחברה אספה על המשתמשים.
בפוסט בבלוג הרשמי של החברה, שבו הודיעה גוגל על הכלי החדש, נכתב כי הוא נוצר בעקבות משוב בתחום שהיא קיבלה מהגולשים ומהמשתמשים במנוע החיפוש שלה. עוד נכתב בבלוג כי הכלי יושק בשבועות הקרובים.
חברת האם של גוגל, אלפבית, פרסמה לאחרונה דוחות רבעוניים מאכזבים, כשהכנסותיה לרבעון הראשון של 2019 עמדו על 36.3 מיליארד דולר, מיליארד דולר מתחת לציפיות האנליסטים. הכנסות החברה ממכירות מודעות צמחו ב-15% לעומת צמיחה של 24% לפני שנה, ומדובר בקצב הצמיחה האיטי ביותר מאז 2015.