בדרך לתמרון המכריע של "בראשית": הצוות ההנדסי של SpaceIL והתעשייה האווירית יבצע מחר (חמישי) את התמרון המכריע ביותר עד כה במסעה של החללית אל הירח - "לכידת הירח". התמרון יאפשר לחללית להילכד בכוח המשיכה של הירח ובכך להתחיל ולהקיף אותו, ויחד איתו את כדור הארץ. צפו בהדגמות ובהדמיות.
כל העדכונים על הבחירות - הצטרפו לטלגרם של החדשות
עד כה החללית הקיפה במסלולים אליפטיים את כדור הארץ, במהלכם בוצעו מספר תמרונים על מנת להגביה את מסלולה ולהרחיק אותה מכדור הארץ. בתחילת השבוע הגיעה החללית בפעם האחרונה לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ בהקפה האחרונה סביבו - 1,700 ק"מ בלבד. משם, החללית המשיכה בדרכה לנקודת המפגש עם הירח בטווח של 400 אלף ק"מ.
בשונה מתמרונים שבוצעו עד כה, בהם הופעלו מנועים על מנת להאיץ את מהירותה של החללית, כעת הפעלת המנועים תתבצע בכדי להאט את מהירותה של החללית בראשית ולאפשר לירח ללכוד אותה. האטת החללית תיעשה ממהירות של 8,500 קמ"ש למהירות של 7,500 קמ"ש ביחס לירח.
אם ההאטה לא תתבצע כראוי, החללית עלולה לברוח מכוח הכבידה של כדור הארץ והירח ולהיכנס אל מסלול אחר לא רצוי מסביב לשמש, ובכך המשימה תבוא אל סופה.
בשבוע שלאחר הלכידה, יבוצעו מספר תמרונים בכדי להקטין את ההקפות סביב הירח ממסלול אליפטי אל מסלול מעגלי בגובה 200 ק"מ מעל הירח. בשונה מההקפות סביב כדור הארץ, ההקפות הראשונות סביב הירח ימשכו כ-14 שעות ולקראת הנחיתה כלך הקפה סביב הירח תימשך כשעתיים בלבד.
מטרת התמרונים לאחר לכידת הירח, היא להוריד גובה ולהגיע לנקודה האופטימלית לביצוע הנחיתה האוטונומית של החללית ב"ים הרוגע" ב 11/4 בערב.
עד כה ביצעה בראשית 7 תמרונים, כחלק ממסע של כ-5.5 מיליון ק"מ במצטבר בכל הקפותיה וצפויה לעבור עוד כמיליון ק"מ בהקפות סביב הירח. סה"כ נרשמו שתי תקלות עיקריות עליהן התגבר הצוות ההנדסי: האחת בעוקבי כוכבים אשר סונוורו מהשמש יותר ממה שנצפה והשנייה אתחולים לא רצויים במחשב המשימה.