מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הודיע אתמול (שישי) כי הוא תומך בחקיקה שתחיל רגולציה על מודעות פוליטיות המפורסמות באינטרנט. "התערבות בבחירות היא בעיה שגדולה יותר מפלטפורמה יחידה", הסביר בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו. "זאת הסיבה שאנו תומכים בחקיקה זו".
כל מה שרציתם לדעת על פרשת קיימברידג' אנליטיקה בפודקאסט "מיד בהרחבה"
החקיקה המוצעת תרחיב את חוקי הבחירות הקיימים כיום בארה"ב, הנוגעים רק לפרסומים בתקשורת המשודרת - טלוויזיה ורדיו - כך שיחולו גם על מודעות מקוונות. החוקים יחולו גם על פרסומים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ועוד.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
ההודעה על התמיכה בהצעת החוק, שזכתה לכינוי The Honest Ads Act ("חוק המודעות ההוגנות"), מגיעה ימים ספורים לפני שצוקרברג אמור להופיע למתן עדות בפני הקונגרס האמריקני בפרשת קיימברידג' אנליטיקה. בפרשה נחשף כי החברה, שנשכרה על ידי הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ, השיגה באופן לא חוקי גישה למידע של יותר מ-80 מיליון משתמשים.
בעבר התנגדה פייסבוק להחלת רגולציה, והצהירה על צעדים עצמאיים שהיא נוקטת כדי להתמודד עם פרסומים בעייתיים ברשת החברתית. בפוסט האחרון הודיע צוקרברג כי בנוסף לתמיכתו ברגולציה המוצעת, פייסבוק אף תדרו עצמאית מכל מי שמעוניין לפרסם מודעה פוליטית לאמת את זהותו ומיקומו הגיאוגרפי.
בספטמבר האחרון חשפה פייסבוק כי משתמשים רוסיים הצליחו להשתמש ברשת, תוך שימוש בזהויות בדויות, כדי להשפיע על מצביעים אמריקנים בחודשים שלפני ובמהלך הקמפיין הנשיאותי האחרון. המשתמשים הללו פרסמו מודעות פוליטיות, פרסמו תוכן מתסיס ואף ארגנו אירועים פוליטיים שונים.