הקרב על תשומת הלב של המשתמשים עולה מדרגה: הרשת החברתית "אינסטגרם" הודיעה הערב (רביעי) כי הגיעה למיליארד משתתפים ברחבי העולם. נוסף על כך, החברה השיקה שירות וידיאו חדש שיאפשר ליוצרים להעלות תכני וידיאו ארוכים בצורה אנכית ונועד להתחרות בשירותי צפייה וסטרימינג נוספים.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"זה פשוט מדהים", אמר מייק סיסטרום, המנכ"ל ומייסד הרשת, במהלך אירוע פנימי לעובדי החברה בסן פרנסיסקו. "זה משהו שמייק (קריגר, המייסד הנוסף) ואני מעולם לא האמנו שיקרה". בכך החברה ממקמת את עצמה במקום הרביעי בדירוג הרשתות החברתיות לפי כמות משתמשים, אחרי פייסבוק, יוטיוב ו-וואטסאפ.
החברה רשמה עלייה יחסית עקבית של משתמשים בשנים האחרונות. בספטמבר 2017 היו לרשת 800 מיליון משתמשים בעולם, עלייה של 200 מיליון לעומת אותה תקופה בשנה הקודמת.
בשנה שעברה, עיקר הגידול במספר המשתמשים יוחס לתוספת של ה"סטוריז". באותה שנה הרחיבה החברה את ארגז הכלים למשתמשים באפליקציה, כמו השימוש בגיפים, אימוג'ים וסקרים בסטוריז. עם זאת, לא ברור מאיפה הגיעו רוב המשתמשים החדשים.
במקביל, הרשת החברתית שבבעלות פייסבוק הכריזה על השקת שירות ה-IGTV, שמאפשר להעלות סרטונים באורך של עד 60 דקות, לעומת סרטוני בני דקה שקיימים כיום. בכך שואפת החברה לגדול מעבר לשורשיה המבוססים על שיתוף תמונות בניסיון להתחרות לא רק עם סנאפצ'אט אלא גם עם ענקית הסרטונים יוטיוב.