לאחר שאמש התייצב מייסד ומנכ"ל פייסבוק בפני הקונגרס האמריקני כדי לענות על שאלות בנושא מסירת פרטיהם של 87 מיליון ממשתמשי הרשת החברתית, הגיע היום (רביעי) מארק צוקרברג להמשך הדיונים. במהלך הדיון הפתיע צוקרברג רבים כשהודה: "גם המידע האישי שלי דלף". בצל הדיונים, רשמה היום מניית פייסבוק ירידה, לאחר שאתמול דווקא רשמה עלייה.
כל מה שרציתם לדעת על פרשת קיימברידג' אנליטיקה בפודקאסט "מיד בהרחבה"
"פייסבוק היא חברה אידיאליסטית ואופטימית", אמר צוקרברג בפתח דבריו. "לא ראינו בצורה רחבה מספיק את האחריות שלנו על הפרטיות, וזו הייתה טעות. זו הייתה טעות שלי, ואני מצטער. אני הקמתי את החברה, ואני האחראי. זה לא מספיק שאנחנו נותנים לאנשים קול, צריך גם לוודא שלא נעשה בו שימוש להפצת מידע כוזב".
בדבריו פירט צוקרברג את הצעדים שבכוונת פייסבוק לנקוט בנושא. "ננסה להבין לעומק מה בדיוק קיימברידג' אנליטיקה עשתה, וניידע את כל מי שהושפע", הסביר. "אנו חוקרים כל אפליקציה שהייתה לה גישה למידע של הרבה משתמשים, ואם יתגלה שנעשו דברים כאלה נסגור את האפליקציות. כמו כן אנו נוקטים בפעולות כדי לוודא שזה לא יקרה שוב".
"השתנינו הרבה כחברה, כשהתחלתי לא חשבתי שנהיה מי שבונים קהילה כל כך רחבה סביב העולם", הוסיף. כשציין אחד מחברי הקונגרס כי פייסבוק לא הסבירה לאנשים כיצד היא מרוויחה עליהם כסף, ענה צוקרברג: "אנחנו צריכים להיות יותר טובים בזה. אבל צריך להיות ברורים: אנחנו לא מוכרים את המידע על המשתמשים".
"הכלים שלנו משתפרים"
לאחר מכן נשאל צוקרברג האם פייסבוק תתחייב לשנות את כל ברירות המחדל כדי לצמצם למינימום את החדירה לפרטיות, ואף נדרש לענות פשוט בתשובה של "כן" או "לא". "זו שאלה מורכבת שדורשת תשובה של יותר ממילה אחת", התעקש צוקרברג. במהלך הדיון כולו נקטו חברי הקונגרס בקו תקיף יותר כלפי צוקרברג, ואף אחת מחברות הקונגרס נזפה בו ואמרה: "אין לי זמן לנאומים שלך".
"ההבדל בינינו לבין ארגוני ביון הוא ברור", הסביר צוקרברג בתגובה לשאלה. "המידע שאתה משתף בפייסבוק אפשר לבחור לא לשתף, אפשר למחוק אותו ואפשר לעזוב את פייסבוק. אין ארגון ביון שמאפשר זאת לאנשים". בתגובה לכך ענה חבר הקונגרס: "פייסבוק גדלה, והיא כבר לא החברה שהקמת אצלך. זה סיפור הצלחה, אבל זה מגיע עם אחריות עצומה".
"אחרי שהיינו איטיים לזהות את הפעילות הרוסית ב-2016, זו הפכה להיות העדיפות העליונה", הוסיף. "השנה, בה יש בחירות חשובות אצלנו וגם בהודו, ברזיל, מקסיקו, פקיסטן ועוד, אנחנו עושים מספר דברים כמו הפעלת כלים של בינה מלאכותית שיכולים לזהות חשבונות מזויפים שמפיצים מידע שקרי. מאז 2016 היו מספר בחירות משמעותיות, כמו בצרפת וגרמניה, והכלים שלנו הצליחו להוריד עשרות אלפי חשבונות מזויפים. הכלים שלנו משתפרים. אי פשר להתחייב שנצליח ב-100%, אבל אנחנו משתפרים".