האם פייסבוק תיאלץ לפצות לקוחות בשל פגיעה בפרטיות? בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה היום (חמישי) על סכום אדיר של לא פחות מ-3 מיליארד שקלים, בה נטען שהרשת החברתית פגעה בפרטיות משתמשי וואטסאפ. זאת לאחר שעל פי התביעה היא הפרה את התחייבויותיה לא לקחת מאפליקציית המסרונים פרטי משתמשים או מידע אודותיהם.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
פייסבוק רכשה את וואטסאפ לפני כארבע שנים בסכום עתק של 19 מיליארד דולר, כשלפני הרכישה התחייבה לא לקחת פרטי משתמשים. אך בכתב התביעה מפורט כיצד הפרה פייסבוק את ההתחייבות הזו. בהתחלה, נדרשו המשתמשים לאשר את שיתוף האפליקציות ובהמשך הדבר נכפה עליהם דרך עדכוני הגרסה. בתביעה נטען כי בעוד שבתחילה הייתה אפשרות לבטל את שיתוף הנתונים בין האפליקציות, היום האפשרות הזאת כבר לא קיימת.
כתב התביעה: פיייסבוק לוקחת מספרים ורשימות אנשי קשר
בתביעה נטען כי פייסבוק לוקחת את מספר הטלפון, רשימת אנשי הקשר ומפת הקשרים של כל משתמש ועושה שימוש במידע הזה למטרות עסקיות, ביניהן העברת הצעות ללקוחות.
בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין שחר בן מאיר ויצר אבירם הם גם צירפו חוות דעת שמתארת כיצד פייסבוק ווואטסאפ מהוות מונופול בשוק הישראלי. עם נתח של 74% ברשתות החברתיות בארץ הם טוענים כי הרשת החברתית מנצלת לרעה את כוחה.