לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית שיתקיים מחר בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, מפרסמת היום (ראשון) גוגל בדיקה של הערכים החדשותיים הפופולריים ביותר במנועי החיפוש בשנה האחרונה בישראל. למרות הבחירות בארה"ב ובחירתו של דונלד טראמפ לנשיא שהיו במרכז סדר היום התקשרותי, והמאבק סביב תאגיד השידור, מבדיקת גוגל עולה כי הציבור מתעניין יותר בנושאים שקרובים אליו, ומחפש מונחים אחרים במנוע החיפוש.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
לא פוליטיקה ולא כלכלה - משחק הרשת "Pokemon GO" היה המושג החדשותי הפופולרי ביותר בחיפושים ברשת בישראל בשנה האחרונה. במקום השני בטבלת החיפושים נמצאת יוזמת "מחיר למשתכן" של השר כחלון, ולאחר מכן חברת הסלולר "פרטנר". עוד בצמרת החיפושים ניתן למצוא את שמעון פרס שנפטר בשנה האחרונה, ה"אייפון 7", פרשת גניבת התמונות של שדרנית הספורט שרון פרי ומשחקי היורו 2016.
את העשיריה הראשונה חותמים הפועל באר שבע, יזמית הנדל"ן שהסתבכה בפלילים ענבל אור ואולימפיאדת ריו 2016. "סדר היום החדשותי בישראל ממשיך לאבד רלוונטיות מול המידע החדשותי אחריו הישראלים מחפשים ברשת", הסביר רועי כ"ץ, יו"ר סדרת כנסי DIGIT. "החיפוש האינטנסיבי אחר יוזמת מחיר למשתכן מלמד כי משרדי האוצר והשיכון הצליחו לעורר עניין אמיתי ולתרגם את הסיקור החדשותי להנעה לפעולה, גם השנה".