הוועדה לתשתיות לאומיות העבירה היום (שני) לאישור הממשלה את התוכנית לחלק הדרומי של קו מטרו M1. אורכו של הקטע כ-45 ק"מ, הוא כולל 31 תחנות וישרת בין השאר את תושבי חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה, לוד.
לפני האישור, הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין: בית החולים אסף הרופא, בית חולים קפלן ומכון וייצמן; וכן לאזורי התעסוקה: מע"ר בן צבי, פארק המדע רחובות, צומת ביל"ו. בנוסף הקו יותאם לתכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים, בהן תל גיבורים, ציר יוספטל, שכונת ג'סי כהן בחולון, כפר גבירול ברחובות, מרכז ראשון לציון, שכונת גיורא ברמלה, מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד.
בעקבות השגות רבות שהוגשו לתכנית, החליטה הוות"ל על שינויים בתכנית, לרבות שינוי במיקום פתחים, צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום של אתרי התארגנות ומתקני תשתית. כל זאת נועד להקטין ככל הניתן את הפגיעה הקניינית. כמו כן, התקיים הליך של פרסום נוסף שבמהלכו נשמעו מתנגדים נוספים.
יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי היילזר, ציין כי "אישור חלקו הדרומי לקו M1 מהווה נדבך נוסף בהקמת מערכת המטרו המקודמת במטרופולין תל אביב אשר תהיה לה תרומה רבה על השימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין ולבעיות הגודש בדרכים".
קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים, למשל קו מטרו 3M שהועבר לאישור הממשלה כבר באפריל, לתחנות רכבת ישראל ולתחנות של הקו הירוק של הרכבת קלה. מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל לוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.