אולי לא כולם יודעים מה זה פראקטה (FRAKTA) של איקאה, אבל קשה למצוא מישהו שלא יזהה מיד את תיק הקניות הכחול-בוהק עם הלוגו הצהוב, האקססורי שכמעט לכולנו יש בבית. באיקאה סינגפור לקחו את התיק האייקוני צעד אחד קדימה והמציאו לו גרסה שמותאמת במיוחד לאוכלוסייה המקומית, הסובלת מבעיה מוכרת של מחסור בשעות שינה: תיק כרית, לנמנום זריז בזמן הנסיעה לעבודה בתחבורה הציבורית או במקומות ציבוריים אחרים.
>> לכל הכתבות בערוץ living
>> מאלה שתולים את הכביסה בחוץ? כדאי שתדעו את זה
>> אצל ספיר וליאור: "המרפסת היא הלב של הבית, הכל קורה בה"
תיק Resten החדש, שעוצב ע"י איקאה סינגפור בשיתוף עם חברת The secret little agency, שומר על המסגרת והצבעים של הפראקטה אבל עשוי בד מרופד ורך שבהחלט עושה חשק לשים עליו רגע ראש. על הידיות שלו כתוב "השאירו את כל השאר לאיקאה", שזה חד משמעית הרעיון הכי מפתה ששמענו לאחרונה.
ניקולס יה, מנהל הקריאטיב הראשי של החברה לצד מייביס ניאו, סיפר לאתר dezeen שהתיק ש"ניתן לחבק" נוצר משילוב של טקסטיל רך ומילוי בצירוף ידיות גדולות ורוכסן, ועוצב בצורת כרית שיכולה לשמש כמשענת ראש בזמן נסיעה. "בחרנו בדים שהרגישו כמו סדינים במגע - חלקים, רכים ונוחים. התיק הוא משהו שאתה יכול לנוח עליו בנוחות, אפילו במקומות הפחות נוחים או בלתי צפויים".
View this post on Instagram
הבעיה היחידה היא שמדובר במוצר שמיוצר ומיועד לסינגפורים, במהדורה סופר מוגבלת. למה דווקא להם? מחקר שנערך לאחרונה על הרגלי השינה של 43 ערים מצא כי סינגפור היא העיר השלישית עם חוסר בשינה בעולם. רק אחד מכל ארבעה תושבים מקבל יותר משבע שעות שינה מדי יום וגרוע עוד יותר: רק 17 אחוז מהנסקרים ישנים כל הלילה. "אנחנו יודעים כמה חשובה השינה אך לעתים קרובות הסינגפורים מתעלמים ממנה", אמרה קרוליין נג, מנהלת שיווק מדינה באיקאה סינגפור, לפלטפורמה האסיאתית "Marketing-Interactive". אורח החיים המהיר, עומס העבודה והסחות הדעת הדיגיטליות הפכו את השינה למותרות עבור אנשים רבים, ולראות אותם מתנמנמים בפומבי זה מחזה נפוץ במדינה. זו הסיבה לכך שהחברה השיקה את הקמפיין המקומי שכלל את אירועי ה-RestFest, במסגרתם תיק RESTEN היה זמין בסניפי איקאה סינגפור במשך 3 ימים. אם אתם במקרה בסביבה עדיין יש הזדמנות אחרונה לשים יד על אחד כזה (פלוס חדר שינה קומפלט, בקטנה) במסגרת תחרות שתסתיים ב-15 בספטמבר.
View this post on Instagram
זו לא הפעם הראשונה שתיק הפראקטה הומצא מחדש. בשנת 2017, בית האופנה בלנסיאגה יצר גרסה של התיק הכחול בשווי 1,705 פאונד דאז, בארה"ב פרסמה איקאה בשנת 2019 גרסה שלו בצבעי הקשת לציון חודש הגאווה, ושנה מאוחר יותר עוצב הכובע KNORVA שעשוי כמו התיק מפוליפרופילן כמו התיק המקורי, מעוצב בכחול המוכר של הרשת וכולל את הלוגו הצהוב. אנחנו מחכים בקוצר רוח לווריאציה הבאה, בינתיים נמשיך להיסחב עם הסל הגדול והקלאסי שלנו.