מהפכה בצריכת שירותי טלוויזיה בישראל? דירקטוריון חברת סלקום צפוי להתכנס הערב (ד') ולהחליט על כניסת החברה לתחום שידורי הטלוויזיה, במהלך שיוביל אותה לתחרות ישירה מול הוט ויס.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מנכ"ל החברה ניר שטרן מוביל מהלך של כניסה מדודה לתחום השידורים, וזאת בעקבות חששות שעלו בדירקטוריון בנוגע להיתכנות הטכנולוגית של המיזם. החשש העיקרי נוגע להסתמכות על "עידן" פלוס, שאמור לשמש פלטפורמת שידורים בסיסית, עליה יולבשו ערוצי תוכן נוספים.
בשלב זה טרם ידועים כל פרטי התכנית וההצעה, אך ההערכה היא כי ערוצי תוכן שונים, כמו ערוצי סרטים וטלוויזיה, יעברו באינטרנט. בעבר פורסם ב"גלובס" כי סלקום חתמה על הסכם תוכן עם חברת RGE, שתהיה אינטגרטור התוכן הטלוויזיוני של החברה.
החשש העיקרי - כדאיות כלכלית
בשנתיים האחרונות עוסקת סלקום באינטנסיביות בכניסה אפשרית לעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט, ואף חתמה על הסכם עם חברת אריקסון שסיפקה לה את פלטפורמת השידורים. במסגרת העיסוק הקימה החברה מחלקה פנימית ייעודית למיזם.
בחודשים האחרונים עלתה לדיון בדירקטוריון סלקום השאלה האם החברה צריכה להיכנס למיזם או לא, ושאלת הכדאיות הכלכלית שלו. שטרן מוביל מהלך חד-משמעי וברור של כניסה לתחום החדש, אך בדירקטוריון נשמעו קולות שונים, זהירים יותר, שהצביעו על בעיות שעשויות להתגלות במיזם מהבחינה הטכנולוגית.
המיזם מבוסס על "עידן פלוס" בכל הקשור להעברת ערוצי הטלוויזיה הציבוריים והמסחריים, ורק ערוצי טלוויזיה אחרים יעברו על גבי האינטרנט. בחברה נוצר חשש שלא ניתן לבנות על "עידן פלוס", משום שמדובר ברשת שהרשות השנייה מתחזקת, ושסובלת מכיסוי בעייתי ברחבי הארץ.
בקרוב צניחה במחירי חבילות הצפייה?
נוסף על בעיית הכיסוי, קיימת בעיה גדולה לא פחות - הפרעות תדרים שיכולות לשבש את הקליטה ב"עידן פלוס". מה שעשוי לקרות במצב של הפרעה הוא הקפאה של השידור לפרקי זמן לא ידועים, ושיבוש חווית הצפייה באופן משמעותי.
בדירקטוריון סלקום חששו מאוד שמדובר בסיכון גדול, ואולם המנכ"ל עמד על כך שניתן לספק את השירות, וניתן להתגבר על הבעיות ולהפיג את החששות - מה גם שבעתיד צפויים שידורי "עידן פלוס" לעבור שדרוג משמעותי, בעקבות הוצאת מערך זה מאחריות הרשות השנייה.
אם דירקטוריון החברה יאשר את המהלך, צפויה סלקום לחולל שינוי אדיר בשוק הטלוויזיה. אין ספק כי בעקבותיה תיכנס גם פרטנר לזירה זו. החברות כבר דיברו בעבר על הורדה דרסטית במחירי הטלוויזיה, לכיוון של 100 שקל לחבילה, ובכל מקרה שוק הטלוויזיה יעבור שינוי מבני עמוק בעקבות כניסת מתחרים חדשים לשוק.