אין ספק שכיסי אוויר, התופעה שבה המטוס נכנס למערבולות ושינויי לחץ באוויר שגורמים לו לטלטלות לא נעימות במהלך הטיסה, הם אחד הדברים הכי מלחיצים ומפחידים שיכולים לקרות באוויר. למעשה, על פי מדריכים לחרדות בטיסות, זו התופעה המרכזית שגורמת לחרדה באוויר.
> לא לפחד כלל: כך תתגברו על חרדת הטיסה
כיום, לטייסים יש יכולת לדעת מראש איפה במסלול יהיו מערבולות, מה שמאפשר להם להתחמק מהן מראש ואף בזמן אמת. כמובן שלא תמיד זה מצליח, והרבה פעמים המטוס נכנס בכל זאת למערבולת קשה שאף גורמת לפציעות.
אם אתם מאלה שחוששים מהתופעה, כדאי שתדעו שהמסלול הכי סוער בעולם הוא זה שבין סנטיאגו, צ'ילה, לנמל התעופה הבינלאומי וירו וירו בסנטה קרוז, בוליביה. המסלול בן 1,905 ק"מ לוקח כ-3 שעות טיסה ונמדדו בו בממוצע הכי הרבה מערבולות בדרגה קשה במהלך 2023.
דירוג המסלולים הכי סוערים נערך על ידי אתר turbli.com, שניתח למעלה מ-150,000 טיסות ארוכות וקצרות בשנת 2023, כדי לזהות את נתיבי הטיסה הסוערים ביותר בממוצע. האתר ניתח יותר מ-500 משדות התעופה הגדולים בעולם כדי את המסלולים הקשים ביותר.
שש מתוך עשרת הטיסות הסוערות ביותר בעולם הן בין יפן וסין. המסלול הגרוע ביותר באירופה הוא בין מילאנו לז'נבה, באורך של 212 ק"מ בלבד. גם המסלול שבין מילאנו לצירך נכנס לעשירייה הראשונה בעולם (מקום 10) ומדורג במקום השני באירופה.
ואם הכתבה הזו הלחיצה אתכם, כדאי שתדעו שחוץ מתחושה לא נעימה, ולעיתים רחוקות כיס אוויר שגורם לפציעות, מעולם לא התרסק מטוס בגלל מערבולת. ניר רוזן, טייס בעל אל, שמעביר קורסים לחרדות בטיסה, הסביר שלעולם, אבל לעולם, לא התרסק מטוס מכיסי אוויר.
הוא מוסיף: "אם אתם במטוס ויש קצת קפיצות תזיזו את הראש והגוף. לרוב, הקפיצות מרגישות לנו הרבה יותר ממה שהן, וכשאתם זזים התחושה שלהן יורדת. אם תשימו כוס מים בזמן הקפיצות, תראו שהמים זזים ממש מעט, הרבה פחות ממה שאנחנו מרגישים".