שעה אחרי ההודעה על פירוקה של חברת "בטר פלייס", עובדי החברה מנקים שולחנות ועוזבים זה אחר זה את המשרדים כשבידם ארגזים. הלקוחות, המחזיקים ברכבים שלא בטוח כי יוכלו להטעין, מודאגים ומחפשים אחר תשובות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"ישאירו לנו לפחות את הסוללות שנוכל להטעין בבית?", תהה משה אלתרמן. אלירן קונונוויץ' מחפש אחר התאגדות של לקוחות שתלחם עבורם על פיצויים. "אם אנשים רוצים לקבל את הפיצויים שמגיעים להם זה יצטרך להתבצע בצורה מאוחדת", כתב בפייסבוק.
גיא כהן, אף הוא בעל מכונית חשמלית, זועם ומאשים את החברה בתמחור מופרז. "הבאתם את זה על עצמכם", האשים, "הכל התחיל בתמחור הזוי וזה הכל בגלל הגרידיות שלכם. הייתם צריכים לתמחר את הרכבים בצורה הגיונית, למכור רכבים כמו נקנקיות חמות ולא לחשוב שיש לכם מרצדסים בתחפושת".
העסקה שירדה לטמיון
ניסו מהרצליה הגיע הבוקר למשרדי החברה כדי לסגור עסקה של החלפת צי רכב של חברה קטנה ב-40 מכוניות חשמליות. העסקה ירדה לטמיון, אך ניסו לא מודאג. "אני לא בטוח שזה ייסגר, זה מהלך טקטי-הגנתי", אמר לחדשות 2 באינטרנט, "אסור שכל זה יילך לפח".
הוא לא מצטער על הרגע בו החליט לרכוש שתי מכוניות חשמליות. "אני מברך על הרגע שהתחלתי לנסוע עם הרכבים האלה", סיפר, "מאז שקיבלתי את המכונית אני לא יורד מהרכב". את המכונית החשמלית שלו הוא טוען בבית ומאמין כי לא ייתקל בבעיות טעינה מאחר והכל יבוא על מקומו בשלום. "אם ייסגרו התחנות, זה יהיה מאוד מצער", הוסיף.
"גם בחמישי לא היינו בטוחים שהכל אבוד"
בדרכם החוצה בפעם האחרונה מספרים העובדים המפוטרים על תקווה שהתפוגגה. "הרגשנו שזה יקרה בחצי השנה האחרונה אבל לא לא איבדנו תקווה, אפילו ביום חמישי לא היינו בטוחים שהכל אבוד", אמר אחד העובדים. "זה לא פשוט, התבשלנו בזה זמן רב", סיפרה עובדת אחרת. אחת העובדות התנחמה בכך שהעבודה בחברה היתה טובה. "לפחות הכרנו כמה אנשים מעניינים ויצרנו קשרים טובים", אמרה.
בזמן שיצא מבנייני החברה הפנה אחד העובדים אצבע מאשימה אל המדינה. "כואבת לי ההתנהלות", אמר. "אם רק היו מורידים את המיסוי מהרכב החשמלי".
שוברים את הראש
ב"בטר פלייס" אומרים כי ישנם מאות ספורות של כלי רכב שלא נמכרו, ועדיין לא ידוע מה יעשו בהם. באשר ללקוחות, מנכ"ל החברה דן כהן אמר בתדרוך לעיתונאים כי המפרק הזמני הוא שיקבל את ההחלטה מה לעשות עם מי שרכשו רכבים, ומה יעלה בגורלן של יותר מ-30 תחנות הטעינה ברחבי הארץ.
"החזון והיוזמה של אגסי היו נכונים", אמר כהן, "זהו מהלך לא פשוט עבורנו". הוא הוסיף כי לדעתו, לקוחות החברה ועובדיה זכאים לקבל פיצוי. "אלה הם הגיבורים האמיתיים של כל הסיפור הזה בסופו של דבר", אמר כהן. "הם היו אמיצים, תמכו בנו לאורך כל הדרך ונתנו פידבק חיובי".
כהן הוסיף: "בתור הנהלה, זה בראש מעיינינו לעשות כמיטב יכולתנו שהעובדים והלקוחות ייצאו הכי פחות ניזוקים. אבל זה לא בידינו. ננסה לייעץ למפרק, ולהקל על מצבם. נרצה לראות שהם מטופלים בצורה הכי מקצועית והכי טובה, גם אחרי שאנחנו חדלנו".