הרפורמה שהנהיג שר התקשורת משה כחלון בשוק הסלולר, ממשיכה להכות בחברות השונות. לאחר שחברת סלקום דיווחה שלשום על צניחה של 25% ברווח הנקי שלה ברבעון השני של השנה, היום מדווחים ב"פרטנר" על צניחה של 30% ברווח הרבעוני - לרמה של 205 מיליון שקלים.
ההכנסות של פרטנר צמחו ב-12% לרמה של 1.88 מיליארד שקל, אך הרווחים שאותם הציגה החברה נמוכים אפילו מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. עיקר הפגיעה נובעת מהורדת דמי הקישוריות וביטול קנסות היציאה, במסגרת הרפורמה של השר כחלון.
על פי תחזיות האנליסטים, בשוק ציפו מפרטנר לרווח נקי של 1.7 שקלים למניה, כאשר החברה הרוויחה בפועל 1.32 שקלים למניה. עם זאת, בשוק ציפו מפרטנר להכנסות של 1.86 מיליארד שקל ברבעון, והחברה עמדה בציפיות בשורה העליונה.
סלקום הציגה ירידה של 6% בהכנסות
ביום שני האחרון הציגה סלקום הכנסות בהיקף של 1.58 מיליארד שקל, ירידה של 6% בהשוואה ל-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי, הציגה סלקום ירידה של 25.2% - עם רווח של 244 מיליון שקל, בהשוואה ל-326 מיליון שקל ברבעון השני ב-2010.
סלקום דיווחה כי חלה ירידה של כ-26.2% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי, בהיקף של 108.2 שקל לרבעון השני, לעומת 146.6 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון השני של 2011, נוספו לסלקום כ-32 אלף מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-1.22 מיליון מנויים. בסיס הלקוחות של החברה עם סיום הרבעון עמד על כ-3.366 מיליון מנויים - כאשר שיעור הנטישה ברבעון עמד על כ-6.4%, בהשוואה לשיעור נטישה של 7.1% ברבעון הראשון של שנת 2011, ושיעור נטישה של 4.9% ברבעון המקביל אשתקד.
לטענת החברה, הנטישה ברבעון השני הושפעה מהתחרות המוגברת ומהשינוי הרגולטורי בנוגע להפחתת דמי היציאה, המאפשר למנויים לצאת מתוכנית עם התחייבות בתשלום דמי יציאה זניחים.