גל ההתייקרות נמשך: אחרי עליית מחירי החשמל - תעריף המים יזנק מינואר הקרוב ב-4.5%. העלייה באה בעקבות עדכון תעריפי החשמל, שמשמש בין היתר להתפלת מים. מדובר בשינוי מגמה לאחר שבחמש השנים האחרונות ירד התעריף ב-30%.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
התייקרות המים באה בהמשך לגל ההתייקרות הגדול במשק מאז 2014. רק אתמול הודיעה קבוצת אסם על עליית מחירים בשליש ממוצריה בתחילת 2019, אבל היא ממש לא לבד. אסם היא רק אחת מחברות מוצרי היסוד והצריכה שמעלות מחירים במה שמבשר את גל ההתייקרויות הגדול ביותר במשק מאז המחאה החברתית.
בעקבות השינוי, מוצרים כמו קטשופ, ביסלי, קמח תופח, סירופים, פתיתים, חלק מהחטיפים המלוחים, קרקרים ומרקים יתייקרו בשיעור של 2%-4.5%. מנגד, באסם מבהירים כי הם לא צפויים להעלות מחירים של מוצרים כמו במבה, מטרנה, קפה, פסטה, עוגות ובייגלה.
סל הקניות למשקי הבית התייקר השנה ב-1.6 מיליארד שקלים
בכך אסם מצטרפת לרוב היצרניות והספקיות הגדולות במשק שהחלו לייקר את מוצריהן בקיץ האחרון: מהחברה המרכזית למשקאות, תנובה, סוגת, נטו, יוניליוור, סנו ועוד. החברות מסבירות את שינוי בכך שמחירי הסחורות ושכר העובדים עלו. היום התבשרנו גם שהחשמל עומד להתייקר בינואר ביותר מ-6%, יותר מהמצופה.
גם סוגת העלתה לפני החגים את מחירי האורז הפרסי בסמטי ויסמין. שסטוביץ' העלתה את מחירי הטונה, ויסוצקי ייקרה את חלק ממוצרי התה והמלח שלה ואפילו הקרמבו התייקר. מוצרי הטואלטיקה והנייר התייקרו גם הם בכ-10%. "דברים שאני תמיד קונה אז הורידו את הכמות, כלומר את המשקל בשקיות", אמר אבי זהבי, לקוח בסופר בתל אביב. "גם המחיר אפילו עלה קצת".
התוצאות של גל ההתייקרויות כבר נראות לעין. המחירים בסופר מטפסים לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2014. מנתוני חברת המחקר "סטורנקסט" עולה כי סל הקניות עבור משקי הבית התייקרו השנה ב-1.6 מיליארד שקלים, בהשוואה ל-2017.