המאבק בין ועד הטייסים והנהלת אל על הגיעה לנקודת רתיחה - והנוסעים משלמים את המחיר. בשתי היממות האחרונות טיסות בוטלו, נידחו והועברו למטוסים חכורים. בשיחות סגורות הבהיר מנכ"ל החברה: "אני מתכוון ללכת עד הסוף".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
מוקדם יותר היום (רביעי) הודיעה הנהלת אל על כי בשל עיצומי הטייסים בוטלו שתי טיסות, הלוך וחזור מהונג-קונג. כמו כן בוטלו היום טיסות גם לבריסל למינכן ושתי טיסות לניו יורק נידחו. יו"ר ועד הטייסים מצידו לא מתכוון לוותר והוא מבין שלחברה יש הרבה מאוד מה להפסיד - גם כסף וגם מוניטין - ולכן גם מחר צפויים להימשך השיבושים.
"עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה", נכתב בהודעת ההנהלה. "העיצומים מתבטאים בחוסר ההענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד. צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה".
בתגובה הבהירו ועד טייסי אל כי דיבורים לחוד ומעשים לחוד. "הנהלת אל על מוציאה מזה שבוע תוכנית פעולה שכל כוונתה היא השמדת החברה, המוניטין ונאמנות הלקוחות", מסרו בוועד. "שלא יטעו את הציבור: יש טייסים זמינים, אך מנכ"ל החברה מעדיף להקפיץ אותם בזמנם הפנוי לטיסות לא מתוכננות בהתראה של שעות, תוך דרישה לשהות של כל הימים".
"היום הדרישה היתה שטייס יבטל כוננות מתוכננת בחייל האוויר ביום שבת ויבצע טיסה עד יום ראשון", טענו. "למרות שאותו טייס הסכים לבצע את הטיסה הלוך להונג קונג ולחזור מיד לביצוע המילואים, הטיסה בוטלה. זו הקומבינה ולא אחרת. לא הייתה סיבה אמיתית לביטול הטיסה להונג קונג".
אין שינוי במדיניות הביטולים
בינתיים אלפי נוסעים נפגעים מהסכסוך הפנימי של חברת התעופה הלאומית. כרגע אין שינוי במדיניות הביטולים של אל על, שבוחנת להנהיג מדיניות דומה למצב בו יש מזג אוויר חריג, ולאפשר לנוסעים להזיז את הטיסות ללא עלות.
השיבושים בלוח זמני הטיסות של החברה מתרחשים על רקע המאבק הפנימי בין ועד הטייסים של החברה להנהלה והדירקטוריון. הטייסים שמעוניינים בתוספת שכר, הודיעו כי הם מוכנים להוציא טיסות רק בכיוון אחד בלבד, צעד שמשמעותו הקצאת שני צוותים לכל טיסה. לפני כיומיים הודיע מנכ"ל אל-על דוד מיימון כי כל טיסה שיבקשו הטייסים להוציא בלי אפשרות להחזיר אותה עם אותו הצוות - תבוטל.